100 sklepów w 2008 r.

Magdalena Laskowska
12-12-2005, 00:00

Producent i projektant obuwia z Nowego Targu odkrył uroki systemu franczyzowego i obok firmowych zaczyna otwierać sklepy na licencji.

Wojas, producent butów z Nowego Targu, chce rozbudować sieć dystrybucyjną i zwiększyć produkcję. Jego spółka Wojas Trade w trzy lata ma niemal podwoić sieć. Buduje ją od 2002 r. i obecnie składa się z 56 sklepów, z czego 55 własnych, a docelowo ma ich być 100.

— W listopadzie otworzyliśmy pierwszy punkt franczyzowy i zamierzamy kontynuować rozwój w tym systemie. Priorytetem będą jednak salony firmowe — mówi Wiesław Wojas, właściciel i dyrektor generalny obu spółek.

Sklepy lokuje w aglomeracjach miejskich powyżej 100 tys. mieszkańców, głównie w nowoczesnych galeriach handlowych. Punkty franczyzowe będą powstawały w mniejszych miejscowościach. W przyszłym roku pojawi się siedem placówek własnych i kilka franczyzowych. Trwają rozmowy z biorcami licencji. Franczyzobiorcy muszą mieć lokal o powierzchni 100-150 mkw. oraz 80- -100 tys. zł do zainwestowania w aranżację lokalu. Spółka zamierza też w przyszłym roku otworzyć pierwsze punkty poza Polską.

— Na razie negocjujemy tylko w Słowacji i Czechach, bo mamy jeszcze dużo do zrobienia w kraju, ale po zakończeniu budowy sieci w Polsce energiczniej zajmiemy się ekspansją — dodaje Wiesław Wojas.

ZPH Wojas, która dostarcza obuwie do prawie 400 multibrandowych sklepów na terenie całej Polski, eksportuje około 40 proc. produkcji do Czech, Słowacji, Węgier, do Rosji, Ukrainy, a także Anglii i Niemiec.

— Od przyszłego roku zaczynamy współpracę ze Skandynawią. Eksport utrzymany na podobnym poziomie będzie dla nas zadowalający — zapewnia Wiesław Wojas.

Buty są projektowane i produkowane w Nowym Targu. Obecnie rocznie firma wytwarza 600 tys. par butów, w ciągu 3 lat chce dojść do 1 mln rocznie, ale jest to uzależnione od ochrony rynku unijnego.

Wojas zatrudnia 750 osób w dwóch spółkach. Obroty grupy w 2004 r. wyniosły 80 mln zł, z czego Wojas Trade wypracował 20 mln zł. Prezes firmy nie ujawnia zysków spółek. Zapewnia tylko, że były one zadowalające.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / 100 sklepów w 2008 r.