11 mln zł pójdzie na inwestycje

Magdalena Laskowska
opublikowano: 12-12-2006, 00:00

Dziś ruszają zapisy na akcje Mewy. Bieliźniarska firma potrzebuje pieniędzy na budowę dwóch sieci. Jedna z nich dopiero debiutuje.

Notowana od 1997 r. na CeTO spółka Mewa, zajmująca się dystrybucją bielizny, zadebiutuje 3 stycznia na GPW. Zapisy na 5 mln akcji serii B potrwają od dziś do 18 grudnia. W transzy dużych inwestorów oferowanych będzie 2 mln akcji, małych — 3 mln. Cena akcji zostanie podana 19 grudnia. Widełki cenowe to 2-2,4 zł. Pewnie będzie bliżej do tej drugiej wartości, bo firma chce z emisji pozyskać minimum 11 mln zł. Przeznaczy je na rozwój sieci własnych sklepów dwóch podstawowych marek: Szame i LOOKat.

— W 2007 r. przybędą 4 salony własne Szame, na co przeznaczymy około 5,5 mln zł, oraz sześć LOOKat, na co wydamy 2 mln zł — mówi Józef Kiszka, prezes Zakładów Dziewiarskich Mewa.

Pod marką Szame działa w Polsce 6 sklepów własnych i 16 franczyzowych oraz 9 na licencji na Ukrainie. LOOkat to rynkowy debiutant. Do końca roku mają się pojawić jego cztery sklepy.

W przyszłym roku Mewa zainwestuje 0,6 mln zł w logistykę, rozwój sieci informatycznej i zakup maszyn specjalistycznych dla działu projektowo-technologicznego. W ubiegłym roku miała 80 tys. zł zysku netto i 25,9 mln zł obrotów. Na ten rok prognozuje 1,1 mln zł zysku netto przy 25,5 mln zł obrotów, a na przyszły odpowiednio 1,3 mln zł i 31 mln zł.

— Spółka co prawda nie wykazuje się dynamiką, ale po emisji możemy spodziewać się szybkiego tempa rozwoju. Zarząd koncentruje się na budowie własnej marki i sieci dystrybucji, a nie na produkcji. To właściwa droga, którą realizowało wcześniej kilka spółek: LPP, Artman, Vistula & Wólczanka — mówi Remigiusz Sopel, niezależny analityk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu