11bit studios podwoił zapasy gotówki

opublikowano: 14-11-2018, 17:20

11bit studios wyraźnie poprawił wyniki w trzecim kwartale. Dodatkowo spółka znacznie zwiększyła zasoby gotówki i na koniec kwartału na kontach i lokatach miała ponad 60 mln zł.

–  Mamy już dwa razy więcej gotówki i jej ekwiwalentów niż na początku bieżącego roku – mówi Grzegorz Miechowski, prezes 11bis studios.

prezes 11bit studios
Zobacz więcej

Grzegorz Miechowski

prezes 11bit studios Marek Wiśniewski

Na koniec września spółka zgromadziła na kontach, lokatach bankowych oraz miała ulokowane w obligacjach i jednostkach udziałowych TFI (o bezpiecznym profilu) ponad 61,67 mln zł. Do tego należy doliczyć 4,5 mln zł należności handlowych, które na bieżąco są konwertowane na gotówkę.

Zasoby gotówki to pokłosie  dobrych wyników spółki, które są pochodną sprzedaży „Frostpunka”, „Moonlightera” i „This War of Mine”. W trzecim kwartale spółka miała 13,89 mln zł wobec  2,73 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny sięgnął 5,04 mln PLN w porównaniu do 0,67 mln straty przed rokiem, a zysk netto wyniósł 3,6 mln zł, podczas gry rok wcześniej spółka miała 0,83 mln zł straty. W ciągu trzech kwartałów 2018 r. przychody sspółki sięgnęły 59,6 mln zł, czyli były pięć razy większe niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 35,2 mln zł, a zysk netto  28,5  mln zł.

Tegoroczne wyniki spółki uwzględniają m.in. wysokie tantiemy płacone producentowi „Moonlightera”, które są konsekwencją bardzo dobrej sprzedaży tej gry.  Tantiemy, których wartość wyniosła już blisko 7 mln zł, skutkowały wyraźnym, w porównaniu z poprzednim rokiem, wzrostem kosztów usług obcych. Z kolei rosnące wynagrodzenia były pochodną niegotówkowych rezerw tworzonych na poczet funkcjonującego w spółce Programu Motywacyjnego na lata 2017- 2019. W wynikach za trzy kwartały 2018 roku  rezerwy te miały wartość blisko 4,1 mln PLN – uzupełnia Prezes.

Obecnie najważniejszym projektem 11bit studios, jest produkcja gry o roboczej nazwie „Projekt 8”, której budżet szacowany jest na ok. 20 mln zł. 

- Mocno wierzymy, że „Projekt 8” stanie się następnym kamieniem milowym w rozwojusSpółki. Mocno wierzymy też w dobrą premierę kolejnej gry z naszego wydawnictwa, czyli „Children of Morta”, która to premiera planowana jest w pierwszych miesiącach 2019 roku – mówi Grzegorz Miechowski. 

11 bit studios planuje dalej rozwijać „Frostpunka” oraz monetyzować „This War of Mine” i tytuły z wydawnictwa, w tym „Moonlightera” i „Beat Copa”. 

- Dywersyfikacja źródeł przychodów, co pokazują nasze tegoroczne wyniki finansowe, ma stabilizujący wpływ na kondycję spółki i jest jednym z najważniejszych elementów naszej strategii – mówi prezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / 11bit studios podwoił zapasy gotówki