128 mln zł dla Kolei Mazowieckich

AR
16-11-2016, 13:19

Zarząd województwa Mazowieckiego zdecydował o dotacji dla Kolei Mazowieckich - KM. Samorządowa spółka otrzyma 128 mln zł na modernizację taboru wykorzystanego na linii Małkinia-Warszawa - wynika z oficjalnej informacji.

Pieniądze zostaną przeznaczone na modernizację 39 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57, czyli jednej z najstarszej wersji zielonych pociągów, z których korzysta przewoźnik.

Umowę o przekazaniu wsparcia na projekt modernizacji taboru podpisali we wtorek marszałek województwa  Mazowieckiego Adam Struzik, członek zarządu województwa Rafał Rajkowski, a ze strony Kolei Mazowieckich – dyrektor generalny Artur Radwan i dyrektor finansowy Andrzej Buczkowski.

Zmodernizowane pojazdy będą wykorzystywane do obsługi linii Warszawa Wileńska–Małkinia. Dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań ma się zwiększyć komfort podróży, a pociągi na tej trasie pojadą szybciej.

Jak informuje urząd marszałkowski modernizacja taboru to kolejny etap "działań inwestycyjnych" spółki. W październiku na tory wyjechał 21. pojazd serii EN57AL, zmodernizowany w ramach tego samego projektu. Pojazd wykorzystywany jest na tej samej trasie, co kolejne pociągi planowane do modernizacji.

Wszystkie prace prowadzone przez ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. zakończą się w drugim kwartale 2017 roku. Całkowity kosz modernizacji maszyn wyniesie ponad 197,5 mln zł.

Pociągi z nowym wnętrzem

Zastosowanie zupełnie nowych podzespołów pozwoliło zwiększyć moc układu napędowego (szybsza jazda do 120 km/h) oraz przyspieszenie, co przełoży się na skrócenie czasu podróży.

W przedziałach pasażerskich zostanie zamontowana klimatyzacja, zmieni się ich wnętrze, które ma być bardziej komfortowe i wyciszone, pojawią się nowe okna, podłogi, ściany i fotele.

Po remoncie do dyspozycji podróżnych będą też nowoczesne toalety z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie będą mogli także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. Pojazdy będą wyposażone w przejrzysty system informacji pasażerskiej, wifi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny.

Wagony będą przyjazne dla osób z ograniczoną mobilnością, niedosłyszących i niedowidzących. Pojawią się takie udogodnienia jak szerokie wejścia, windy lub rampy, mocowania dla wózków inwalidzkich. Dzięki temu zwiększy się przestrzeń manewrowa, zapewniająca swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich w obrębie przedziału. W wagonach zamontowane będą też systemy audiowizualne ułatwiające korzystanie z transportu osobom niedosłyszącym i słabo widzącym.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / 128 mln zł dla Kolei Mazowieckich