1500 pkt obronione

opublikowano: 30-01-2013, 22:31

S&P500 tracił na zamknięciu 0,4 proc. To jego największy spadek w tym miesiącu i dopiero drugi w okresie ostatnich 11 sesji. Indeks, który zyskał w tym miesiącu ponad 5 proc., ma szansę zaliczyć najlepszy miesiąc od października 2011 roku. To może być także najlepszy styczeń od 1997 roku. Nasdaq i Dow Jones kończyły sesję 0,4 proc. zniżką.

Amerykańscy inwestorzy realizowali w środę zyski do czego zachęcić ich mógł niespodziewany spadek PKB USA w czwartym kwartale. Choć nie brak było głosów bagatelizujących tak nieoczekiwany bieg spraw, to inwestorzy pozbywali się w głównie akcji spółek, których wyniki zależą w dużym stopniu od fazy cyklu koniunkturalnego. Morgan Stanley Cyclical Index tracił prawie 1 proc. Drożały obligacje skarbowe, słabł dolar. Inwestorzy kupowali złoto. Po komunikacie FOMC, w którym podtrzymano deklarację kupowania przez bank centralny aktywów na dotychczasowym poziomie, rynek akcji nadal spadał. Nie pomogło to, że FOMC podkreślił iż czynniki, które osłabiły gospodarkę USA w czwartym kwartale, miały przejściowy charakter.

Na zamknięciu spadała wartość indeksów 9 z 10 głównych segmentów S&P500. Najsłabiej wyglądały spółki przemysłowe (-0,9 proc.), energii (-0,7 proc.) i materiałowe (-0,6 proc.). Najlepiej wypadły segmenty „defensywne”: dóbr codziennego użytku (-0,2 proc.) i użyteczności publicznej (0,03 proc.). Staniało blisko 70 proc. spółek wchodzących w skład S&P500. Spośród technologicznych blue chipów wchodzących w skład Nasdaq 100 spadkiem kursu kończyły 62. Największa przecena miała miejsce na akcjach Research in Motion. Spółka ogłosiła w środę, że zmienia nazwę na BlackBerry i przedstawiła dwa smartfony. Reakcja rynku, 12 proc. spadek kursu, jest jednoznaczna. Z 30 blue chipów tworzących średnią przemysłową Dow Jones staniały 22. Najmocniej spadały kursy General Electric, Exxon Mobil i 3M. Największe wzrosty notowały akcje Intela i Boeinga. Ten ostatni pokazał przed sesją wyższe niż oczekiwano zyski i przychody w minionym kwartale.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane