Wczoraj Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie ”Dziennika” i Dziennik.pl przez Infor Biznes i objęcia 49 proc. udziałów w tej spółce przez Axel Springer Polska (obecnie jej jedynym właścicielem jest Infor PL SA). Urząd stwierdził, że transakcja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na rynku wydawniczym.
Od dziś prezesem Infor Biznes jest Dariusz Piekarski (dotychczas wiceprezes), a wiceprezesem Ewa Świstuniuk (dotychczas prezes). Do zarządu dołączył Dominik Tzimas, który był w Axel Springer Polska dyrektorem zarządzającym ”Dziennika”.
Także od dziś redaktorem naczelnym ”Gazety Prawnej” jest Michał Kobosko – jednocześnie redaktor naczelny ”Dziennika”. Będzie on też redaktorem naczelnym nowego projektu prasowego tworzonego na bazie obu tytułów, który ma się pojawić na rynku jesienią br.
– Nie chcę ujawniać harmonogramu prac ani koncepcji nowej gazety, bo już widać wzmożone działania konkurencji – mówi Dariusz Piekarski, prezes Infor Biznes.
Zapytany, ile osób straci pracę w wyniku połączenia redakcji, odpowiada: - Chcielibyśmy, by w nowym projekcie znalazło się jak najwięcej osób. Jednak dostosowanie struktury organizacyjnej do nowego produktu będzie konieczne. Po połączeniu redakcji niektóre stanowiska będą się pokrywać (obecnie w Infor Biznes zatrudnionych jest ok. 150 osób – przyp. red.). Korekta zatrudnienia obejmie główne obszary działalności, czyli redakcję i reklamę – mówi tylko.
Infor Biznes ma nadal współpracować z Axel Springer Polska w zakresie
sprzedaży reklamy, m.in. przy pakietach zasięgowych Press Power i Local Press
Power, które sprzedawane będą wyłącznie przez dział sprzedaży reklam Springera.
Sprzedażą reklam w ”Dzienniku” poza tymi pakietami od 17 sierpnia zajmie się
biuro reklamy ”Gazety Prawnej”, którego dyrektorem jest Jacek Szczęsny.
(AW)