23. edycja Vogue'a ruszy w Polsce

Patrycja ŁuszczykPatrycja Łuszczyk
opublikowano: 2017-06-20 22:00
zaktualizowano: 2017-06-20 20:22

Rynek luksusowych miesięczników będzie bogatszy — w przyszłym roku pojawi się na nim najbardziej prestiżowy na świecie magazyn o modzie

Condé Nast International, światowy wydawca „Vogue’a”, który w portfolio ma 139 magazynów, zdecydował o wydaniu polskiej wersji magazynu. Jonathan Newhouse, prezes i dyrektor generalny Condé Nast International, poinformował, że magazyn pojawi się na polskim rynku w pierwszej połowie 2018 r. i oprócz drukowanej będzie miał także wersję online. Na jego wydawcę wybrał firmę Visteria — to zasługa unikatowej koncepcji i długofalowej strategii wydawniczej opracowanej przez Katarzynę Kulczyk, jej założycielkę, od wielu lat mecenaskę i promotorkę sztuki.

SUPERTRIO: Najbliższe miesiące to budowa zespołu redakcyjnego, międzynarodowej grupy współpracowników oraz przygotowanie pierwszego numeru — mówi Katarzyna Kulczyk (z prawej), która ma w zespole mocne atuty: Małgorzatę Belę i Filipa Niedenthala.
ARC

— Bardzo wierzymy w wizję, kreatywność i entuzjazm Katarzyny Kulczyk i jej zespołu — mówi Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets.

—To niezwykłe wyzwanie tworzyć polską edycję najbardziej prestiżowego miesięcznika o modzie na świecie. W Polsce dynamicznie rośnie grono świadomych i wymagających czytelników i dla takich właśnie ma być nasz „Vogue” — w końcu 125 lat tradycji zobowiązuje — powiedziała Katarzyna Kulczyk.

Zespół redakcyjny jest jeszcze w budowie, ale wiadomo już, że redaktorem naczelnym polskiej edycji „Vogue’a” zostanie Filip Niedenthal. Do grudnia 2016 r. był redaktorem naczelnym polskiej edycji magazynu „Esquire”, a wcześniej szefem działu mody w magazynie „Harper’s Bazaar”. Z Filipem Niedenthalem współpracować będzie modelka i aktorka Małgorzata Bela, odpowiedzialna za koncepcję i realizację sesji, wywiadów i artykułów oraz kontakty z branżą. „Vogue” bezpośrednio będzie konkurował z miesięcznikami „Elle” (38 tys. egz.) i „Harper’s Bazaar” (26 tys. egz.), ale zawalczy też o miejsce na całym rynku miesięczników luksusowych i tutaj będzie mu znacznie trudniej. Najwyższą sprzedaż notuje „Twój Styl” (175 145 egz.), a za nim kolejno plasują się „Women’s Health” (71 199 egz.) i „Pani” (69 830 egz.).

„Vogue”

Amerykański magazyn istnieje na rynku od 1892 r. Wydawany jest w 22 krajach W 125-letniej historii magazyn miał tylko pięciu redaktorów naczelnych Od 1988 r. redaktorem naczelnym amerykańskiego wydania jest Anna Wintour Z redakcją współpracowali m.in.: Andy Warhol, Twiggy czy Veruschka Numer wrześniowy jest bogatszy czasem nawet o kilkaset stron

Condé Nast

Globalny koncern medialny, produkujący najwyższej jakości magazyny, portale i treści online Dociera do 340 mln klientów na 29 rynkach na świecie Ma w portfolio tytuły, takie jak „Vogue”, „Vanity Fair” czy „Glamour” Działa także w branży restauracyjnej Prowadzi kilka przedsięwzięć edukacyjnych Condé Nast Entertainment rozwija wysokiej jakości kontent wideo, produkcję filmową i telewizyjną

Katarzyna Kulczyk

Założycielka i właścicielka spółki Visteria Od wielu lat mecenas i promotor sztuki Organizator wielu polskich i zagranicznych wystaw Była wiceprezesem Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych czy Patronem Centrum Pompidou w Paryżu