23 spółki chcą wejść na GPW

opublikowano: 06-11-2020, 12:03

Giełda deklaruje, że jest kolejka zainteresowanych IPO. Poza Canal+ zapowiada na ten rok jeszcze trzy debiuty.

W związku z konfliktem w rejonie Górnego Karabachu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wstrzymała due diligence giełdy w Armenii.

- Czekamy na moment deeskalacji konfliktu, chociaż nadal wierzymy w ten projekt – zastrzega Marek Dietl, prezes GPW.

Operator rynku liczy za to, że niebawem rozsypie się worek z IPO. Październikowy debiut Allegro miał bowiem obalić wiele mitów związanych z lokalnym parkietem. Właścicielom spółek pokazał, że na GPW można uzyskać wysokie wyceny, a inwestorom - że można zarobić.

- Mamy 23 spółki, które w jakiś sposób zdeklarowały się wejść na rynek – deklaruje Izabela Olszewska, członkini zarządu GPW.

Zapowiada przy tym, że poza Canal+ giełda spodziewa się w tym roku debiutów Huuuge Games, People Can Fly i Answear.com.

W trzecim kwartale 2020 r. GPW miała 88,4 mln zł przychodów. To mniej niż trzy miesiące wcześniej gdy wyniosły 102,2 mln zł, ale też 7 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2019 r. Za wzrost przychodów rok do roku odpowiadał głównie rynek finansowy. Przychody z tego segmentu wyniosły 58 mln zł, czyli 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Były jednak mniejsze niż w drugim i pierwszym kwartale 2020 r.

- W trzecim kwartale są dwa miesiące wakacji, więc miało to jakiś wpływ – zaznacza Izabela Olszewska.

Zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku, erozja przychodów widoczna była w segmencie towarowym. Przychody z tej działalności w trzecim kwartale 2020 r. wyniosły 29,5 mln zł, co oznacza 18 proc. spadek w stosunku do 2019 r.

Zysk operacyjny GPW spadł rok do roku o 18,5 proc. – do 38,3 mln zł. Zysk netto skurczył się do 32 mln zł, czyli o 22 proc. Wzrosły za to koszty działalności operacyjnej. Od lipca do września 2020 r. wyniosły 49,8 mln zł, czyli 40 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Złożyły się na to wyższe koszty osobowe i usług obcych oraz coś czego zupełnie nie przewidzieliśmy i nie przewidział chyba cały rynek - opłata na KNF, która wzrosła o ponad 100 proc. (do 13,8 mln zł) – wyjaśnia Piotr Borowski, członek zarządu GPW.

- Jeśli chodzi o to jak tworzona jest wartość dla akcjonariuszy, to ona nie wynika tylko i wyłącznie z tego, jakie mamy finanse bieżące, jaki capex i opex, czy przychody, ale wynika też w bardzo dużym stopniu z tego jakie realizujemy inicjatywy strategiczne - dodaje Marek Dietl.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane