25 państw o najlepszych markach na świecie

opublikowano: 26-10-2012, 00:00

Najsilniejszą światową markę wśród państw ma Szwajcaria — wynika z rankingu Country Brand Index opracowanego przez światową firmę konsultingową FutureBrand.

Na próżno szukać w nim Polski. Szwajcaria jest postrzegana jako symbol zdrowej gospodarki, kultury i stabilności społecznej w ogarniętym kryzysem świecie.

— Jest to przykład, że kultywowanie zasad wolności, tolerancji, przejrzystości i dbałości o środowisko mogą wzmocnić markę kraju nawet w trudnych ekonomicznie czasach — powiedział Chris Nuro, prezes FutureBrand. Country Brand Index bada postrzeganiedanego kraju na świecie, jego kulturę, przemysł, gospodarczą aktywność oraz inicjatywy publiczne. W tym roku FutureBrand przepytał 3600 osób, biznesmenów i turystów, z 18 państw: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji, Turcji, Rosji, Brazylii, Argentyny, Meksyku, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Indii, RPA, Japonii, Chin, Hongkongu i Australii. Drugie miejsce zajęła Kanada, która po dwóch latach straciła pozycję lidera. Choć nie uchodzi za potęgę, na jej korzyść przemawia dbałość o obywateli.

PAŃSTWA-MARKI

1. Szwajcaria;

2. Kanada;

3. Japonia;

4. Szwecja;

5. Nowa Zelandia;

6. Australia;

7. Niemcy;

8. Stany Zjednoczone;

9. Finlandia;

10. Norwegia;

11. Wielka Brytania;

12. Dania;

13. Francja;

14. Singapur;

15. Włochy;

16. Malediwy;

17. Austria;

18. Holandia;

19. Hiszpania;

20. Mauritius;

21. Irlandia;

22. Islandia;

23. Zjednoczone Emiraty Arabskie;

24. Bermudy;

25. Kostaryka

Źródło: FutureBrand

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu