Na próżno szukać w nim Polski. Szwajcaria jest postrzegana jako symbol zdrowej gospodarki, kultury i stabilności społecznej w ogarniętym kryzysem świecie.
— Jest to przykład, że kultywowanie zasad wolności, tolerancji, przejrzystości i dbałości o środowisko mogą wzmocnić markę kraju nawet w trudnych ekonomicznie czasach — powiedział Chris Nuro, prezes FutureBrand. Country Brand Index bada postrzeganiedanego kraju na świecie, jego kulturę, przemysł, gospodarczą aktywność oraz inicjatywy publiczne. W tym roku FutureBrand przepytał 3600 osób, biznesmenów i turystów, z 18 państw: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji, Turcji, Rosji, Brazylii, Argentyny, Meksyku, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Indii, RPA, Japonii, Chin, Hongkongu i Australii. Drugie miejsce zajęła Kanada, która po dwóch latach straciła pozycję lidera. Choć nie uchodzi za potęgę, na jej korzyść przemawia dbałość o obywateli.
PAŃSTWA-MARKI
1. Szwajcaria;
2. Kanada;
3. Japonia;
4. Szwecja;
5. Nowa Zelandia;
6. Australia;
7. Niemcy;
8. Stany Zjednoczone;
9. Finlandia;
10. Norwegia;
11. Wielka Brytania;
12. Dania;
13. Francja;
14. Singapur;
15. Włochy;
16. Malediwy;
17. Austria;
18. Holandia;
19. Hiszpania;
20. Mauritius;
21. Irlandia;
22. Islandia;
23. Zjednoczone Emiraty Arabskie;
24. Bermudy;
25. Kostaryka
Źródło: FutureBrand