29 mln USD dla ofiary zasypki dla dzieci Johnson & Johnson

Marek Druś, Bloomberg
opublikowano: 14-03-2019, 07:22

Johnson & Johnson przegrał kolejną rozprawę wytoczoną przez ofiarę jego zasypki dla dzieci. Sąd w Kalifornii przyznał umierającej kobiecie 29 mln USD uznając iż produkt koncernu, w którym znajdowały się kancerogeny, przyczynił się do jej choroby nowotworowej.

To już siódma przegrana Johnson & Johnson w sprawach, w których zarzucane jest koncernowi ukrywanie przez pół wieku ryzyka wynikającego z używania jego zasypki dla dzieci. To także pierwsza porażka spółki od czasu zasądzenia w ubiegłym roku przez sąd w Missouri 4,69 mld USD odszkodowania dla 22 kobiet, które oskarżały produkt Johnson & Johnson o przyczynienie się do choroby nowotworowej.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Johnson & Johnson zapowiedział odwołanie się od wyroku. 

- Jesteśmy rozczarowani dzisiejszym werdyktem i złożymy apelację bo Johnson’s Baby Powder nie zawiera azbestu i nie powoduje raka - powiedziała Kim Montagnino, rzeczniczka spółki.

Joseph Satterley, prawnik kobiety uznanej za ofiarę zasypki Johnson & Johnson jest innego zdania.

- Setki wewnętrznych dokumentów Johnson & Johnson pokazuje prawdę, która była ukrywana od lat. Jesteśmy dumni z ciężkiej pracy ławy przysięgłych i przekonani, że inni ławnicy w przyszłych procesach podobnie będą decydować w oparciu o naukę i prawo – powiedział.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu