30 lat nowoczesnych rozwiązań


Z początkiem lat 90. w Polsce zaczęła się rodzić nowoczesna gospodarka. Tworzono nowe gałęzie handlu, które w czasach PRL nie miały możliwości się rozwinąć. Powstawały nowe podmioty gospodarcze, które czuły swobodę prowadzenia działalności. W dużej mierze to właśnie one wprowadzały na rynek produkty, o których dotąd Polacy mogli jedynie pomarzyć. Towary z zachodnią metką lub takim rodowodem cieszyły się popytem, a nasi rodacy zanurzyli się w nowej rzeczywistości, w której wybór tego, co kupują, zależał od nich, a nie od tego, co było dostępne. Lata 90. były intensywnym czasem przemian oraz wielu przełomowych wydarzeń.

W 1993 r. po raz pierwszy zagrała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Bill Clinton został 42. prezydentem USA, Nelson Mandela otrzymał Pokojową Nagrodę Nobla, a pod koniec kwietnia tego roku została uruchomiona pierwsza strona internetowa.
Od tego czasu nasza rzeczywistość ewoluowała i zmieniła się pod każdym względem. Rozwój internetu, geometryczne tempo rozwoju nowych technologii, mobilność, robotyka to znak czasu trzech minionych dekad i historia wielu biznesów. W 2023 r. polska przedsiębiorczość wejdzie jako dojrzała część rynku globalnego, Polacy są bardziej świadomymi konsumentami, a mechanizmy rynkowe uwarunkowane są przez inne czynniki niż te z ostatniej dekady XX w.
Wyprzedzanie czasu
Blisko 30 lat temu ze swojej szansy biznesowej skorzystał Sławomir Radacki, który w 1993 r. założył firmę handlową. Właśnie to przedsiębiorstwo stało się fundamentem gdyńskiej firmy DLF sp. z o.o. Kilka lat od powstania firma handlowa przekształciła się w poważną spółkę dystrybucyjną. Cel, jaki sobie stawia, to dostarczanie klientom rozwiązań na lepsze życie. Firma DLF oferuje urządzenia, których koncepcja wyprzedza czas, oczekiwania i poprawia jakość życia. Ten moment zapoczątkował kształtowanie się obecnego charakteru firmy, która jest przedstawicielem na polskim rynku takich marek jak: iRobot, Stadler Form, Crockpot, FoodSaver, Breville, Laurastar.
W 2023 r. przypada 30-lecie działalności firmy, która obecnie jest autoryzowanym importerem rozpoznawalnych światowych brandów, posiada markę własną, zatrudnia 151 osób, jej roczne obroty wynoszą 250 mln zł, współpracuje z największymi w kraju sieciami handlowymi, a jej wiarygodność biznesowa, rzetelność i dbałość o jakość obsługi są nagradzane przez niezależne grona ekspertów oraz przez konsumentów.
Czystość i wygoda
Historia DLF nie byłaby taka sama, gdyby nie marka iRobot. Ich wspólna droga rozpoczęła się w 2004 r., kiedy spółka wprowadziła produkty amerykańskiego pioniera rynku robotów sprzątających do Polski. DLF sp. z o.o. zbudowała rozpoznawalność marki iRobot w naszym kraju, stworzyła nową kategorię produktową na rynku i sprawiła, że w polskich domach sprząta ponad 800 tysięcy robotów tej marki. Firmy wspólnie zmieniły sposób myślenia Polaków o sprzątaniu, przyzwyczajenia, mentalność i pozwoliły posiadaczom robotów Roomba czy Braava zaoszczędzić cenny czas.
– 30-lecie działalności handlowej skłania do refleksji. Konsekwentna praca nad rozwojem firmy oraz odwaga i wizja przyszłości zachęciły zagraniczne brandy do zaufania nam, a iRobot jest tu doskonałym przykładem. To DLF zbudował świadomość nowej kategorii i wartość tej marki. Sprawił, że klienci zweryfikowali podejście do nielubianej czynności, jaką jest odkurzanie, i z entuzjazmem przyjęli nowe rewolucyjne rozwiązania w tym obszarze. To m.in. sukces iRobot w Polsce pozwolił nam otwierać kolejne drzwi do międzynarodowych producentów. Wszystkim naszym partnerom biznesowym obecnym i byłym za te 30 lat serdecznie dziękujemy – mówi Sławomir Radacki, założyciel, prezes zarządu i dyrektor generalny DLF sp. z o.o.
Ponad 10 lat temu drugim ważnym partnerem stał się szwajcarski producent urządzeń poprawiających jakość powietrza – Stadler Form. To wspólnie z tą marką DLF rozpoczął poszerzanie istotnej kategorii produktowej urządzeń do szeroko pojętej higieny powietrza. Oczyszczacze, nawilżacze, osuszacze, aromatyzery, wentylatory czy termowentylatory Stadler Form w liczbie 150 tysięcy goszczą w polskich domach.
Sukces związany z wprowadzeniem na polski rynek urządzeń iRobot czy Stadler Form był kołem zamachowym następnych kontraktów. W kolejnych latach do partnerów biznesowych spółki dołączyły m.in. trzy marki koncernu Newell: Crockpot – rozpoznawalne na całym świecie amerykańskie wolnowary, FoodSaver – urządzenia do próżniowego pakowania żywności w domu, czy Breville – małe AGD do kuchni.
DLF zawsze śledzi trendy rynkowe i stara się odpowiadać na potrzeby Polaków. Podejmuje wyzwanie odnalezienia produktów, które sprostają oczekiwaniom świadomych konsumentów. Wyprzedza czas i oferuje urządzenia, które dzięki postępowi technologicznemu ułatwią życie. Ale żadna firma nie może rozwijać się bez odpowiednich ludzi. To zgrany zespół tworzy trzon firmy DLF i stoi za jej osiągnięciami.
Kluczowe kadry i kooperanci
– Nadrzędną wartością są ludzie: zespół specjalistów, których doświadczenie, kompetencje i wiedza napędzają działalność DLF. Lojalna i partnerska współpraca pozwoliła nam zbudować team, w którym ludzie dobrze się ze sobą czują, wzajemnie wspierają i z satysfakcją wykonują swoje zadania. W DLF są osoby, które pamiętają początki firmy, takie, które realnie miały wpływ na kształtowanie się naszego biznesu. Mamy też młodą kadrę – wnoszącą energię i świeżą perspektywę. Ta synergia doświadczenia, kompetencji i młodości to recepta na sukces – mówi Jarosław Milewski, wiceprezes zarządu, dyrektor finansowo-administracyjny.
Partnerstwo biznesowe to kluczowy element DNA firmy. Odpowiedni dobór producentów, produktów oraz sieci sprzedaży ma wpływ na działanie biznesu i stanowi mocny filar działalności DLF. Firma szukając nowych rozwiązań, stawia także na rozwój marki własnej. Stworzyła brand Kohersen, związany z gamą produktów małego AGD do kuchni, w których skład obecnie wchodzą wysokiej klasy urządzenia oraz naczynia kuchenne.
– Doświadczenie i relacje wypracowane przez lata pozwalają nam na stabilne prowadzenie biznesu. Stawiamy jednak na ciągły rozwój w myśl zasady „kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu”. Chcemy mieć realny wpływ na jakość produktów dostarczanych konsumentom. Dostarczać im rozwiązania, których jeszcze na rynku nie ma. Taką możliwość daje nam posiadanie marki własnej. Jednocześnie nadal chcemy rozwijać się w zakresie dystrybucji produktów światowych brandów, które wpisują się w misję firmy DLF – mówi Arkadiusz Grochowski, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.
Zapraszamy do odwiedzenia strony www.dlf.pl
