Wiele razy pisałem, że z innowacjami Geitn Bank raczej się nie kojarzy, a jeśli już to w wymyślaniu nowych produktów i prowizji. A jednak ludzie Leszka Czarneckiego konsekwentnie starają się zmienić ten wizerunek, choć robota jest ciężka jak orka na morzu, bo kod kulturowy organizacji, skoncentrowanej przez lata na sprzedaży mitycznych już „strukturek”, czy dorzuceniu usług/produktu której klient nie potrzebuje (ja np. regularnie dostaję sms-y z powiadomieniem o stanie konta, co kosztuje mnie 3 zł od wiadomości, choć, daję sobie rękę uciąć, nie zamawiałem tej usługi przy podpisywaniu umowy) jest bardzo mocno w banku osadzony.

Zwyciężczyni tegorocznej edycji Cannes Lions
Niemniej pierwsze jaskółki zmian już widać. Rok temu na tym blogu opisałem nową kartę Getinu: display, czyli plastik z niewielkim ekranikiem, na którym po każdej transakcji można sprawdzić jaki jest stan rachunku. Wyświetlacz może spełniać wiele innych funkcji: informować o kursach walut, terminie spłaty kredytu itp. Karta jest brakującym ogniwem między zwykłą kartą a mobilnymi płatnościami. Ma funkcje płatnicze zwykłej karty, ale, podobnie jak aplikacja, daje wgląd w saldo rachunku.
Wczoraj karta display Getinu dostała główną nagrodę w kategorii „innowacje” podczas tegorocznej edycji Cannes Lions International Festival of Creativity.. Przez lata miał on charakter imprezy dla branży reklamowej. W tym roku po raz pierwszy pojawiła się kategoria innowacje.
Najmniejszy film na świecie - projekt zgłoszony przez IBM
Prace, projekty i rozwiązania zgłosiło 270 firm z całego świata. Jury wybrało spośród nich 25 finalistów, wśród których znalazł się m.in. IBM, który do konkursu przystąpił ze swoim najmniejszym filmem na świecie, Nike z domowym systemem treningowym na Xboxa 360, czy Google z interaktywną stroną internetową, która przez 24 godziny 7 dni w tygodniu daje dostęp do zasobów Muzeum Nauki w Londynie. Do finału dotarł również program PZU Drive. Pełna lista finalistów tutaj.
Wirtualne lusterko do makijażu - nowatorskie rozwiązanie z San Paolo
Terra VIP, czyli dyskretne okulary do komputera
Za światową innowację jury konkursu uznało kartę Display Getin Noble. Warto podkreślić, że podczas gdy inni finaliści korzystali z pomocy znany firm marketingowych podczas prezentowania swoich pomysłów, Getin, który wydawać pieniędzy na usługi zewnętrzne nie lubi, zrobił wszystko własnymi siłami. Przyznam, że nie wiem jak udało im się przekonać jury do swojej karty, ponieważ konkurencja była naprawdę ostra, nawet nie ze strony światowych gigantów, ale nieznanych nikomu (jeszcze) firm z różnych stron świata, którzy przywieźli do Cannes znakomite, innowacyjne rozwiązania (np. Terra VIP oraz Virtual make up mirror, obydwa z San Paolo).
Zobacz facebookowy profil bloga: facebook.com/twarogofinansach
Krzysztof Rosiński, prezes Getin Noble powiedział mi po wygranej, że „karta display ma też swój wymierny sukces biznesowy w naszym banku. Ma średnio 2x więcej transakcji i na wyższe kwoty niż wszystkie inne karty. Getin up - to po prostu działa!!!”.
Czy działa to się jeszcze zobaczy. Prezes Rosiński prezentując nową strategię Getin Up zapowiadał, że co roku bank będzie wdrażał nowe, przełomowe rozwiązanie. Czerwony dywan w Cannes jest sporym wyróżnieniem dla Getinu, ale i zobowiązaniem. Czas pokaże czy jest to jednorazowe wydarzenie.