Tegoroczna edycja cieszyła się największym zainteresowaniem w historii – zgłoszono aż 211 kampanii. Projekty oceniało 95-osobowe jury główne i 38-osobowy skład decydujący o Nagrodzie Specjalnej SAPR. Do rywalizacji stanęły agencje PR, firmy, banki, NGO-sy, instytucje publiczne oraz uczelnie.
– „Tegoroczny konkurs pokazał, że polski PR potrafi łączyć innowacyjne narzędzia z wartościami: edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. To dziś fundament skutecznej komunikacji” – podkreślił Jakub Zajdel, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings i wiceprezes SAPR.
Najwięksi zwycięzcy
Największym triumfatorem PR Wings 2025 został E. Wedel, zdobywając trzy statuetki: dwie za projekt „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.
Po dwie nagrody zdobyły również projekty:
- Równomocni (ERGO Hestia)
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
- Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska)
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka
Podczas gali wręczono również wyróżnienie dla osób o szczególnym wkładzie w rozwój branży PR w Polsce. W 2025 r. Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka otrzymał prof. Jerzy Olędzki – wybitny teoretyk komunikacji, wieloletni wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i mentor kolejnych pokoleń specjalistów PR. Profesor w latach 1970–2016 współtworzył standardy nowoczesnej komunikacji społecznej i public relations.
Jubileusz 5-lecia SAPR
Gala była również okazją do świętowania pięciolecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations, które dziś zrzesza 42 agencje. – „SAPR powstał z potrzeby stworzenia wspólnego głosu branży. Dziś integruje środowisko i wyznacza standardy, które mają realny wpływ na rozwój polskiego PR-u” – powiedział Bartłomiej Rajchert, prezes SAPR i CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.
Kolejna edycja już za rok
PR Wings na dobre wpisał się w kalendarz branżowych wydarzeń. Konkurs promuje najlepsze praktyki, etykę i profesjonalizm w public relations, a organizatorzy już zapowiadają przyszłoroczną edycję.
Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:
NAGRODA SPECJALNA SAPR
Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
KATEGORIE GŁÓWNE
1.Angażujący event
LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)
2.Custom Publishing
„Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)
3.Employer Branding
Równomocni (ERGO Hestia)
4.ESG i CSR
Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost)
5.Kampania edukacyjna
Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
6.Kampania pro bono
„Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)
7.Komunikacja B2B
Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
8.Komunikacja kryzysowa
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
9.Komunikacja wewnętrzna
Równomocni (ERGO Hestia)
#ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)
10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
i Jędrzeja Śniadeckich)
11. Media Relations
Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)
12. Media społecznościowe i influencer marketing
Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)
13. Mistrzowska skuteczność
Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
14. Ochrona przed dezinformacją
#WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)
15. PR korporacyjny
Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)
16. PR produktowy
Daj im szansę (E. Wedel)
17. Public Affairs i lobbing
Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)
KATEGORIE SEKTOROWE
17. Branża FMCG
Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)
18. Branża motoryzacyjna
Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)
19. Finanse i ubezpieczenia
Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)
20. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
21. PR instytucji publicznych
Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
i Jędrzeja Śniadeckich)
22. Przemysł, chemia, energetyka
Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)
23. Rolnictwo
Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)
24. Rynek zdrowia
Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)
25. Sport, turystyka, hotelarstwo
Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)
26. Technologia i innowacje
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
27. Transport, spedycja, logistyka
Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, fotograf Łukasz Kamiński, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.
Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.
Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w 2020 roku, aby reprezentować
i wspierać podmioty z branży usług PR. Obecnie zrzesza 42 agencje, koncentrując się na promowaniu wysokich standardów komunikacji oraz rozwoju sektora. SAPR działa z myślą
o wspieraniu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących
w stowarzyszonych firmach, kładąc szczególny nacisk na edukację. Organizuje m.in. coroczny konkurs PR Wings, wyróżniający najlepsze polskie kampanie public relations. Więcej informacji: www.sapr.com.pl

