34 statuetki PR Wings 2025 dla najlepszych polskich kampanii PR

Partnerem publikacji jest: PR Wings
opublikowano: 2025-11-21 16:03

Rekordowa liczba zgłoszeń, wysoki poziom projektów oraz jubileusz Stowarzyszenia Agencji Public Relations – tak w skrócie można podsumować piątą edycję konkursu PR Wings 2025. Podczas gali, która odbyła się 17 listopada w Event Hall w warszawskiej Fabryce Norblina, wręczono 32 statuetki w 28 kategoriach oraz dwie równorzędne Nagrody Specjalne SAPR.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Tegoroczna edycja cieszyła się największym zainteresowaniem w historii – zgłoszono aż 211 kampanii. Projekty oceniało 95-osobowe jury główne i 38-osobowy skład decydujący o Nagrodzie Specjalnej SAPR. Do rywalizacji stanęły agencje PR, firmy, banki, NGO-sy, instytucje publiczne oraz uczelnie.

– „Tegoroczny konkurs pokazał, że polski PR potrafi łączyć innowacyjne narzędzia z wartościami: edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. To dziś fundament skutecznej komunikacji” – podkreślił Jakub Zajdel, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings i wiceprezes SAPR.

Najwięksi zwycięzcy

Największym triumfatorem PR Wings 2025 został E. Wedel, zdobywając trzy statuetki: dwie za projekt „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.

Po dwie nagrody zdobyły również projekty:

- Równomocni (ERGO Hestia)

- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)

- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)

- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)

- Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska)

- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka

Podczas gali wręczono również wyróżnienie dla osób o szczególnym wkładzie w rozwój branży PR w Polsce. W 2025 r. Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka otrzymał prof. Jerzy Olędzki – wybitny teoretyk komunikacji, wieloletni wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego i mentor kolejnych pokoleń specjalistów PR. Profesor w latach 1970–2016 współtworzył standardy nowoczesnej komunikacji społecznej i public relations.

Jubileusz 5-lecia SAPR

Gala była również okazją do świętowania pięciolecia Stowarzyszenia Agencji Public Relations, które dziś zrzesza 42 agencje. – „SAPR powstał z potrzeby stworzenia wspólnego głosu branży. Dziś integruje środowisko i wyznacza standardy, które mają realny wpływ na rozwój polskiego PR-u” – powiedział Bartłomiej Rajchert, prezes SAPR i CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.

Kolejna edycja już za rok

PR Wings na dobre wpisał się w kalendarz branżowych wydarzeń. Konkurs promuje najlepsze praktyki, etykę i profesjonalizm w public relations, a organizatorzy już zapowiadają przyszłoroczną edycję.

Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:

NAGRODA SPECJALNA SAPR

Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)

Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)

KATEGORIE GŁÓWNE

1.Angażujący event
LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)

2.Custom Publishing
„Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)

3.Employer Branding
Równomocni (ERGO Hestia)

4.ESG i CSR
Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost)

5.Kampania edukacyjna
Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

6.Kampania pro bono
„Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)

7.Komunikacja B2B
Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)

8.Komunikacja kryzysowa
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

9.Komunikacja wewnętrzna
Równomocni (ERGO Hestia)
#ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)

10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
i Jędrzeja Śniadeckich)

11. Media Relations

Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

12. Media społecznościowe i influencer marketing

Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)

13. Mistrzowska skuteczność

Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)

14. Ochrona przed dezinformacją

#WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)

15. PR korporacyjny

Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)

Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)

16. PR produktowy

Daj im szansę (E. Wedel)

17. Public Affairs i lobbing

Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)

KATEGORIE SEKTOROWE

17. Branża FMCG

Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)

18. Branża motoryzacyjna

Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)

19. Finanse i ubezpieczenia

Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)

20. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)

21. PR instytucji publicznych

Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
i Jędrzeja Śniadeckich)

22. Przemysł, chemia, energetyka

Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)

23. Rolnictwo

Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)

24. Rynek zdrowia

Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)

25. Sport, turystyka, hotelarstwo

Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)

26. Technologia i innowacje

Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)

27. Transport, spedycja, logistyka

Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)

Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)

Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, fotograf Łukasz Kamiński, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.

Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.

Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w 2020 roku, aby reprezentować
i wspierać podmioty z branży usług PR. Obecnie zrzesza 42 agencje, koncentrując się na promowaniu wysokich standardów komunikacji oraz rozwoju sektora. SAPR działa z myślą
o wspieraniu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących
w stowarzyszonych firmach, kładąc szczególny nacisk na edukację. Organizuje m.in. coroczny konkurs PR Wings, wyróżniający najlepsze polskie kampanie public relations. Więcej informacji: www.sapr.com.pl