5 pomysłów, które pozyskały miliony

DI
opublikowano: 2012-12-08 23:00

Buily, Fido Voice, Ministry of Win, Phoenix Technologies i Protech to zwycięzcy konkursu organizowanego przez BBI Seed Fund i „Puls Biznesu”. Fundusz zainwestuje we wszystkie pięć projektów w sumie 13,3 mln zł!



Do tego, by zwiększyć zakładaną początkowo kwotę inwestycji (5 mln zł), przekonał zarządzających potencjał projektów, które znalazły się w finale.

— Była to pierwsza edycja konkursu „Biznes na 5”, mamy nadzieję, że to przedsięwzięcie będzie powtarzane w kolejnych latach. Chcielibyśmy dać szansę wzięcia w nim udziału szerszej grupie przedsiębiorców— zapowiada Łukasz Kręski, członek zarządu BBI Seed Fund.

Zwycięzcy konkursu „Biznes na 5”

- Buily (BBI Seed Fund zainwestuje w spółkę 2 mln zł) - usługa umożliwiająca sprzedaż i kupno produktów na dowolnej stronie internetowej. Rozwiązanie oparte jest na tzw. zakupie impulsywnym, czyli spontanicznym.

- Fido Voice (3,3 mln zł) - projektodawcy stworzyli intuicyjny system wyszukiwania, który może być wykorzystywany, aplikacjach mobilnych oraz stronach internetowych, polegający na zadawaniu pytań za pomocą języka naturalnego.

- Ministry of Win (4 mln zł) - projektodawcy chcą stworzyć pierwszą profesjonalną telewizję internetową poświęconą tematowi rywalizacji w grach elektronicznych.

- Phoenix Technologies (2,6 mln zł) - spółka opracowała system umożliwiający przetwarzanie odpadów w miejscu ich powstawania oraz uzyskiwanie w tym procesie energii elektrycznej, cieplnej i chłodu.

- Protech (1,4 mln zł) - firma opracowała technologię umożliwiającą zbieranie słomy, jej magazynowanie i spalanie w celu uzyskania energii.

Fundusz podpisał już ze wszystkimi laureatami tzw. term sheet, w którym zostały określone warunki inwestycji oraz zobowiązania obu stron. Teraz czas na weryfikację zaproponowanych modeli biznesowych i biznesplanów, gdy zakończy się ona pozytywnie, BBI Seed Fund podpisze z pomysłodawcami umowy inwestycyjne.

O konkursie

Konkurs „Biznes na 5” adresowany był do mikro-, małych i średnich firm, działających w dowolnym sektorze, które mają innowacyjne pomysły na biznes. Oprócz kapitału fundusz zaoferuje zwycięzcom wsparcie menedżerskie w opracowaniu planów dalszego rozwoju firmy, przebudowie modelu biznesowego i ekspansji na rynki zagraniczne.

Udział w konkursie był bezpłatny. Zgłaszać można było zarówno innowacyjne produkty, usługi, technologie, jak i proces sprzedaży lub sposób dotarcia do klienta czy model dystrybucji produktów i usług.

Zgłosiło się ponad 140 projektodawców. Do drugiego etapu awansowało 11 z nich. Mieli za zadanie przygotować prezentację i wystąpić przed jury konkursu. Każdy z przedsiębiorców miał pół godziny na przedstawienie pomysłu na biznes, a następnie przez kolejne 30 minut odpowiadał na pytania składu oceniającego. Po zakończeniu drugiego dnia obrad jury w drodze głosowania wybrało pięciu finalistów.