6 proc. klientów myśli o zmianie OFE

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 2000-11-21 00:00

6 proc. klientów myśli o zmianie OFE

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy o blisko 2 proc. wzrosła liczba klientów OFE — wynika z badania Agencji ARC Rynek i Opinia. Najbardziej znane są fundusze: Commercial Union, Nationale-Nederlanden i PZU Złota Jesień. Co 10. badany zna tylko jeden do dwóch OFE, co siódmy wymienia 15 i więcej.

Badani najczęściej czerpią informację o OFE z reklamy (46,5 proc.), z ulotek rozsyłanych do domu (37,6 proc.), a niemal 37 proc. umówiła się na wizytę akwizytora w domu. Prawie co trzeci radził się znajomych i rodziny. Zaledwie 6,7 proc. zasięgało informacji w infoliniach, a 3,5 proc. z Internetu. W porównaniu z badaniami z marca wzrosło przekonanie, że istotnymi kryteriami przy wyborze OFE są: duży kapitał zarządzającego OFE towarzystwa (77,1 proc.), jego doświadczenie na polskim rynku finansowym (74,5 proc.), umiejętność dobrego inwestowania (69,8 proc.) oraz lepsza od konkurencji stopa zwrotu (51,7 proc.). Spadło przekonanie, że istotna jest miła i przyjazna obsługa klienta (47 proc.). Wyniki badań pokazują również, że nie będzie na razie masowych decyzji o zmianie OFE. Taki krok rozważa zaledwie 6 proc. badanych członków OFE. Niemal 90 proc. nie ma zamiaru porzucić wybranego OFE. KO