7 grzechów głównych polskich PR-owców

Presserwis
opublikowano: 18-05-2009, 07:52

Rada Etyki Public Relations, w skład której wchodzą przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Związku Firm Public Relations i fundacji Internet PR.pl, opracowała listę siedmiu nadużyć w  branży PR.

Jak wyjaśnia Rada, lista ”7 grzechów głównych polskich PR-owców” powstała m.in. na podstawie wieloletnich doświadczeń zawodowych jej członków i obserwacji branży. Za główne grzechy PR-owców uznano: ukrywanie tożsamości i intencji nadawcy, korupcję, gwarantowanie publikacji w mediach przez PR-owców, kłamstwo i manipulację, kradzież pomysłów, łączenie pracy PR-owca i dziennikarza oraz szkalowanie konkurentów i klientów. – Dokument adresujemy do wszystkich przedstawicieli branży PR. Chcemy przy tym wyrazić sprzeciw wobec takich praktyk i ich potępienie. To wpisuje się w działania, które realizujemy w obronie branży i zawodu – tłumaczy Dariusz Tworzydło, prezes PSPR.

”7 grzechów” zostało opublikowane na stronie internetowej Rady Etyki PR i na forum Internet.pr. Jak zaznaczają autorzy listy, nie wyczerpuje ona wszystkich zaniedbań i naruszeń zasad etyki zawodowej PR-owców. Celem dokumentu ma być wywołanie dyskusji o stanie polskiego PR. (ŁK)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane