Abstra szuka posłuchu

opublikowano: 03-09-2019, 22:00

Największy producent treści wideo na polskim YouTubie startuje z podcastami.

Spółka Abstra, kojarzona do tej porty głównie z produkcjami filmowymi, rozpoczyna ekspansję na rynek audio. Storia by Abstra to projekt, który połączy audycje z wideo. Największy producent treści wideo na YouTubie Polska chce zrewolucjonizować rodzimy rynek podcastów.

— To pierwszy w Polsce podmiot, który będzie producentem podcastów na szeroką skalę i o różnej tematyce. Storia by Abstra będzie oferować własne podcasty wideo, ale także realizować produkcje w modelu „podcast as a service”, czyli tworzenie podcastów dla partnerów komercyjnych, analogicznie jak Abstra na platformie YouTube — mówi Olek Wandzel, wiceprezes ds. strategii w Abstra.

W ramach platformy Storia Podcast Network będzie funkcjonować czternaście podcastów wpisujących się w aż dwanaście różnorodnych segmentów tematycznych, m.in. lifestyle, sport, finanse i popkulturę. Nagrania będą bezpłatne i dostępne na platformach audio, m.in. Spotify, Apple Podcast i SoundCloud. Abstra z roku na rok zwiększa przychody. W pierwszym półroczu do kasy firmy wpłynęło 3,5 mln zł, o 49 proc. więcej niż rok temu. Udało się także zwiększyć liczbę wyświetleń własnych produkcji. Szesnaście kanałów w portfolio grupy na YouTubie było wyświetlone w sumie 290 mln razy (wzrost o 15 proc. r/r). Firma ma jednak ambitniejsze plany — w najbliższych latach chce stać się największym producentem podcastów w Polsce.

— Odpowiadamy na zwiększające się zapotrzebowanie na treści audio. Podcasty są w Polsce na tym etapie, na jakim jeszcze dziesięć lat temu było wideo. Polska to szósty spośród najszybciej rozwijających się rynków podcastów na świecie. Co miesiąc notuje się 40-procentowy wzrost słuchalności. Chcemy nadać tempo rozwojowi audio nad Wisłą — mówi Olek Wandzel.

Storia by Abstra jest obecnie projektem działającym w ramach struktury Abstra.

— Docelowo jednak będzie to osobna spółka, zależna od Abstra. Nie chcieliśmy na tym etapie hamować rozwoju projektu prawnym konstruowaniem przedsiębiorstwa. Dodatkowo zwłoka wiąże się też z naszym nowym planem rozwojowym dla Abstra, który zakomunikujemy w najbliższych miesiącach — ujawnia wiceprezes ds. strategii w Abstra.

Storia by Abstra planuje też rozwijać produkty wideopodcastowe we współpracy z wydawcami mediów. Pierwszym projektem tego typu jest prowadzona przez Dawida Muszyńskiego audycja „Podcast! Kamera! Akcja!”, powstała we współpracy z 4fun Media, właścicielem portalu Naekranie.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu