Abstrachuje.tv liczy przychody w milionach

opublikowano: 23-01-2019, 22:00

Właściciel kanału Abstrachuje.tv, jeden z największych polskich producentów internetowych treści na YouTubie, pochwalił się wynikami.

Spółka na rynku jest krótko, ale przychody liczy już w milionach. W 2018 r. miała ich 8,24 mln zł, trzykrotnie więcej niż w 2017 r. Jednocześnie, drugi rok z rzędu, zanotowała stratę operacyjną na poziomie 2,3 mln zł.

— Nie otwieramy szampana z powodu straty finansowej, ale na ten okres była ona zaplanowana i wkalkulowana w strategię na rok 2018. W naszym biznesie liczy się przede wszystkim szybki rozwój i budowanie skali. Celem na poprzednie półtora roku było powiększenie zespołu, zbudowanie relacji z klientami i skokowy wzrost przychodów. Mamy za sobą etap wysokich inwestycji i stąd wykazana strata. Rok 2018 bardzo wiele nas nauczył i mamy wrażenie, że jesteśmy gotowi, aby w tym roku zacząć „flirtować” z rentownością — mówi Olek Wandzel, współwłaściciel Abstra.

Trójka parodystów — Rafał Masny, Cezary Jóźwik i Robert Pasut (pierwszy z lewej to Olek Wandzel) — absurdalnym humorem bawi swoich wiernych fanów już od 2012 r. Abstrachuje. tv, ich kanał na YouTubie, definiuje się jako „internetowy kanał komediowy parodiujący różne grupy społeczne i absurdy życia codziennego”. To, co miało rozśmieszać nastolatków i studentów, szybko stało się obiecującym źródłem dochodów. Kanał Abstrachuje.tv ma już ponad 3 mln subskrybentów, a od początku istnienia odnotował ponad 1 mld wyświetleń. Niektóre wideo pod względem popularności mogą się porównywać z rekordzistami polskiego YouTube’a, np. teledyskami Sławomira czy odcinkami „Ucha prezesa”.

Dzisiaj Abstrachuje.tv to tylko jedna z produkcji spółki Abstra, która została założona przez twórców Abstrachuje.tv nieco później niż powstał kanał, bo w 2016 r. Spółką szybko zainteresowali się inwestorzy — fundusz Padrone Capital, za którym stoją m.in. byli współwłaściciele Legii (Bogusław Leśnodorski, Maciej Wandzel oraz Olek Wandzel), zainwestował w nią 4 mln zł. Obecnie spółka zatrudnia ponad 90 osób. Za przychody i dynamiczny wzrost firmy nadal odpowiada głównie kanał Abstrachuje.tv, który w ubiegłym roku miał 2,72 mln wpływów. Publikowanie treści w internecie przynosi polskim youtuberom coraz większe przychody. W ubiegłym miesiącu wynikami pochwaliła się inna spółka z branży — LifeTube. W 2018 r. wypłaciła swoim twórcom publikującym treści na YouTubie 23 mln zł, aż o 51 proc. (8 mln zł) więcej niż w poprzednim roku.

— Różnica między nami a takimi firmami, jak LifeTube czy TalentMedia, jest taka, że my nie jesteśmy siecią partnerską ani agencją influencer marketingu, nie jesteśmy pośrednikiem czy brokerem. Jesteśmy wydawcą treści, produkujemy filmy. Jedynym podobieństwem jest fakt, że nasz model biznesowy również w dużej mierze oparty jest na współpracy z reklamodawcami — mówi Olek Wandzel.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy