Action, wywodząca się z Holandii sieć sklepów wielobranżowych, otworzyła w parku handlowym Zielony Targówek drugi sklep w stolicy. Oferuje żywność, artykuły wyposażenia wnętrz, sportowe i biurowe, modę, środki czystości, akcesoria ogrodnicze i narzędzia. Firma rozwija się w Polsce od 2017 r. W tym roku oprócz 40 sklepów uruchomiła we Wrocławiu magazyn do obsługi jej niektórych centrów dystrybucyjnych w Polsce i za granicą. Zatrudnienie wzrosło o 500 osób.
– W tym roku weszliśmy do województwa świętokrzyskiego, kujawsko-pomorskiego i zachodnio-pomorskiego, zaczynając od głównych miast, Kielc, Torunia, Szczecina, a także zadebiutowaliśmy w Warszawie, która jest dla nas ważnym rynkiem. Otwarty właśnie drugi sklep w stolicy jest równocześnie setnym od rozpoczęcia działalności w Polsce – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny firmy Action Polska.

W przyszłym roku Action zamierza kontynuować ekspansję w kierunku północy kraju, umacniać się w dużych miastach i na południowym zachodzie, skąd rozpoczęła ekspansję. Sławomir Nitek liczy, że firmie uda się utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju, a nawet je zwiększyć. Równolegle sieć zamierza rozbudowywać zaplecze logistyczne. Oprócz magazynu dystrybucyjnego w Osłej na Dolnym Śląsku i hubu logistycznego otwartego w tym roku we Wrocławiu powstanie nowe centrum dystrybucyjne na Śląsku, obsługujące - oprócz krajowych - sklepy Action w Czechach i Austrii.
Zdecydowana większość sklepów powstaje w parkach handlowych z wejściem na poziomie parkingu. Kilka otwarto w obiektach wolnostojących (m.in. w Łomiankach koło Warszawy), a 12 znajduje się w galeriach handlowych.
– Jesteśmy otwarci na wszystkie możliwości. Każdą analizujemy pod kątem wielu kryteriów, zwłaszcza lokalizacji i dostępności dla klientów – mówi Sławomir Nitek.