Agata rozrasta się na Pomorzu

opublikowano: 08-10-2017, 22:00

Sieć handlowa Agata otwiera kolejny salon meblowy i potwierdza, że do 2020 r. co roku chce uruchamiać po trzy sklepy rocznie.

Nowy salon meblowy Agaty w Rumi ma być oficjalnie otwarty 13 października. Będzie to druga, po gdańskiej, placówka tej sieci na Pomorzu i 23. w kraju. Dzięki niej w regionie powstanie ponad 100 nowych miejsc pracy. Budowa najnowszego sklepu o powierzchni 15 tys. mkw. rozpoczęła się w listopadzie 2016 r. i trwała 10 miesięcy. Była prowadzona w formie nadzoru inwestorskiego, czyli bez wsparcia generalnego wykonawcy.

— Mamy doświadczony zespół zajmujący się budową salonów. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć koszty, a jednocześnie zapewnia pełną kontrolę nad procesem inwestycyjnym — mówi Marcel Rodak, dyrektor ds. rozwoju w firmie Agata. Rumia to drugi uruchomiony w tym roku sklep sieci. Latem otworzyła salon w Stalowej Woli.

Pod koniec tego roku, a najdalej na początku przyszłego, powiększy się jeszcze o kolejną placówkę — tym razem w Nowym Sączu. Agata, która jest obecna na polskim rynku od 65 lat, stara się rozbudowywać sieć w średnich miastach i umacniać swoją pozycję w największych aglomeracjach, takich jak Warszawa, Łódź, Wrocław czy Katowice.

Zgodnie z zapowiedziami właścicieli firmy, sieć jest w fazie rozwoju i do 2020 r. planuje oddawać do użytku po trzy nowe salony rocznie. Przy okazji uruchomienia salonu w Rumi podtrzymano te plany. Realizacja zamierzeń spowoduje, że łączna powierzchnia handlowa sieci za trzy lata sięgnie prawie 500 tys. mkw.

Obecnie łączna powierzchnia salonów Agata (własnych i partnerskich) przekroczyła już 300 tys. mkw. Firma posiada jedną z trzech największych pod względem powierzchni sieci meblowych w Polsce. Liderem jest Black Red White — ma około 420 sklepów własnych i partnerskich, których łączna powierzchnia handlowa przekracza już 500 tys. mkw. Przedsiębiorstwo też planuje dalszy rozwój i chce przed końcem tej dekady powiększyć swoją sieć jeszcze o kilkanaście kolejnych placówek. Trzecia pod względem powierzchni sieć meblowa w Polsce to IKEA. Obecnie składa się z 10 sklepów (ostatni uruchomiono w sierpniu w Lublinie), które mają w sumie 290 tys. mkw.

Kolejny ma stanąć w połowie przyszłego roku na warszawskiej Woli. Wtedy powierzchnia sieci IKEA w Polsce sięgnie prawie 315 tys. mkw. W gronie znaczących graczy są jeszcze Abra, czyli niezależna sieć handlowa, oferująca meble różnych marek, oraz Bodzio, czyli sieć sklepów firmowych, w których kupić można wyłącznie meble jednego producenta.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane