Agata rozrasta się na Pomorzu

opublikowano: 08-10-2017, 22:00

Sieć handlowa Agata otwiera kolejny salon meblowy i potwierdza, że do 2020 r. co roku chce uruchamiać po trzy sklepy rocznie.

Nowy salon meblowy Agaty w Rumi ma być oficjalnie otwarty 13 października. Będzie to druga, po gdańskiej, placówka tej sieci na Pomorzu i 23. w kraju. Dzięki niej w regionie powstanie ponad 100 nowych miejsc pracy. Budowa najnowszego sklepu o powierzchni 15 tys. mkw. rozpoczęła się w listopadzie 2016 r. i trwała 10 miesięcy. Była prowadzona w formie nadzoru inwestorskiego, czyli bez wsparcia generalnego wykonawcy.

Agata Meble Rumia
Wyświetl galerię [1/2]

Agata Meble Rumia

— Mamy doświadczony zespół zajmujący się budową salonów. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć koszty, a jednocześnie zapewnia pełną kontrolę nad procesem inwestycyjnym — mówi Marcel Rodak, dyrektor ds. rozwoju w firmie Agata. Rumia to drugi uruchomiony w tym roku sklep sieci. Latem otworzyła salon w Stalowej Woli.

Pod koniec tego roku, a najdalej na początku przyszłego, powiększy się jeszcze o kolejną placówkę — tym razem w Nowym Sączu. Agata, która jest obecna na polskim rynku od 65 lat, stara się rozbudowywać sieć w średnich miastach i umacniać swoją pozycję w największych aglomeracjach, takich jak Warszawa, Łódź, Wrocław czy Katowice.

Zgodnie z zapowiedziami właścicieli firmy, sieć jest w fazie rozwoju i do 2020 r. planuje oddawać do użytku po trzy nowe salony rocznie. Przy okazji uruchomienia salonu w Rumi podtrzymano te plany. Realizacja zamierzeń spowoduje, że łączna powierzchnia handlowa sieci za trzy lata sięgnie prawie 500 tys. mkw.

Obecnie łączna powierzchnia salonów Agata (własnych i partnerskich) przekroczyła już 300 tys. mkw. Firma posiada jedną z trzech największych pod względem powierzchni sieci meblowych w Polsce. Liderem jest Black Red White — ma około 420 sklepów własnych i partnerskich, których łączna powierzchnia handlowa przekracza już 500 tys. mkw. Przedsiębiorstwo też planuje dalszy rozwój i chce przed końcem tej dekady powiększyć swoją sieć jeszcze o kilkanaście kolejnych placówek. Trzecia pod względem powierzchni sieć meblowa w Polsce to IKEA. Obecnie składa się z 10 sklepów (ostatni uruchomiono w sierpniu w Lublinie), które mają w sumie 290 tys. mkw.

Kolejny ma stanąć w połowie przyszłego roku na warszawskiej Woli. Wtedy powierzchnia sieci IKEA w Polsce sięgnie prawie 315 tys. mkw. W gronie znaczących graczy są jeszcze Abra, czyli niezależna sieć handlowa, oferująca meble różnych marek, oraz Bodzio, czyli sieć sklepów firmowych, w których kupić można wyłącznie meble jednego producenta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Agata rozrasta się na Pomorzu