Agora stawia na nowe media – w lutym prezes Agory Marek Sowa mówił, że za 3 lata większość przychodów koncernu ma pochodzić z działalności pozawydawniczej. Tomasz Józefacki, szef pionu internetowego Agory, ujmuje to bardziej precyzyjnie.
- Dwie trzecie przychodów Agory ma pochodzić spoza działalności gazetowej – mówi Tomasz Józefacki.
Przychody Agory w I kwartale wyniosły 313,4 mln zł. Wpływy ze sprzedaży egzemplarzowej i reklam w „GW” wyniosły 169 mln zł (choć uwzględnia to oferty dwumedialne, publikowane też w internecie), a z działalności internetowej - 8,8 mln zł.
Koncern mocno inwestuje w działalność internetową – ma obecnie 59 marek internetowych. Gazeta.pl zrównała się w rankingach oglądalności z Interią.pl i O2. Portale mają odpowiednio: 6,6 mln, 7,0 mln i 7,4 mln unikalnych użytkowników.
- Chcemy w tym roku powalczyć z O2 i Interią o pozycję numer trzy, choć zdajemy sobie sprawę, że nasza konkurencja nie śpi – mówi Tomasz Józefacki.
Agora, która jest obecna w testach telewizji mobilnej w standardzie DVB-H, stawia też na ten kanał dystrybucji. Koncern, który od kilku miesięcy zapowiada otworzenie wspólnego newsroomu dla działalności internetowej i radiowej, buduje w jego ramach własne studio telewizyjne. Agora nastawia się na produkcję krótkich form telewizyjnych, przeznaczonych do szeroko pojętej transmisji w systemie cyfrowym – od telefonii komórkowej do nowych mediów. Studio będzie też miało możliwość transmisji na żywo.
- Więcej szczegółów ujawnimy jesienią – mówi Tomasz Józefacki.