Agora: Dwie trzecie przychodów spoza gazety

MEW
02-07-2008, 14:07

Gazeta.pl chce pokonać w tym roku Interię. Otwiera studio telewizyjne i inwestuje w telewizję mobilną.

Agora stawia na nowe media – w lutym prezes Agory Marek Sowa mówił, że za 3 lata większość przychodów koncernu ma pochodzić z działalności pozawydawniczej. Tomasz Józefacki, szef pionu internetowego Agory, ujmuje to bardziej precyzyjnie.

- Dwie trzecie przychodów Agory ma pochodzić spoza działalności gazetowej – mówi Tomasz Józefacki.

Przychody Agory w I kwartale wyniosły 313,4 mln zł. Wpływy ze sprzedaży egzemplarzowej i reklam w „GW” wyniosły 169 mln zł (choć uwzględnia to oferty dwumedialne, publikowane też w internecie), a z działalności internetowej - 8,8 mln zł.

Koncern mocno inwestuje w działalność internetową – ma obecnie 59 marek internetowych. Gazeta.pl zrównała się w rankingach oglądalności z Interią.pl i O2. Portale mają odpowiednio: 6,6 mln, 7,0 mln i 7,4 mln unikalnych użytkowników.

- Chcemy w tym roku powalczyć z O2 i Interią o pozycję numer trzy, choć zdajemy sobie sprawę, że nasza konkurencja nie śpi – mówi Tomasz Józefacki.

Agora, która jest obecna w testach telewizji mobilnej w standardzie DVB-H, stawia też na ten kanał dystrybucji. Koncern, który od kilku miesięcy zapowiada otworzenie wspólnego newsroomu dla działalności internetowej i radiowej, buduje w jego ramach własne studio telewizyjne. Agora nastawia się na produkcję krótkich form telewizyjnych, przeznaczonych do szeroko pojętej transmisji w systemie cyfrowym – od telefonii komórkowej do nowych mediów. Studio będzie też miało możliwość transmisji na żywo.

- Więcej szczegółów ujawnimy jesienią – mówi Tomasz Józefacki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Agora: Dwie trzecie przychodów spoza gazety