Agora znów zacisnęła pasa. Ma zysk

opublikowano: 14-08-2013, 08:19

Mimo spadku przychodów o 4 proc. w drugim kwartale Agora zwiększyła zysk operacyjny o 87 proc. do 4,3 mln zł. Zysk netto wyniósł 1,3 mln zł i był na poziomie zeszłorocznego.

Przychody Grupy Agora w 2 kw. 2013 r. wyniosły 271,9 mln zł i były niższe niż rok wcześniej o 4 proc. Sprzedaż reklam spadła o 15,6 proc. do 148,3 mln zł, sprzedaż wydawnictw o 12,8 proc., ale sprzedaż biletów do kin wzrosła do 26,5 mln zł (o 23,3%), a pozostała sprzedaż zwiększyła się o 33,8 proc. do 63,7 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy zostały obniżone o 4,7 proc. do 267,6 mln zł. Największe oszczędności dotyczyły kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (spadek o 11,5 proc.) oraz wydatków na reprezentację i reklamę (spadek o 21,8 poc.).

Grupa poprawiła wynik na poziomie EBITDA operacyjna do 28,9 mln zł (wzrost o 7,8 proc.) oraz wynik operacyjny EBIT do 4,3 mln zł (wzrost o 87 proc.). Zysk netto Grupy wyniósł 0,6 mln zł, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej był na poziomie sprzed roku i sięgnął 1,3 mln zł.

Na koniec czerwca 2013 r. Grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 229,4 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 79,6 mln zł oraz 149,8 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe.

Spółka szacuje, że w drugim kwartale wydatki reklamowe w Polsce były o 6,5 proc. niższe niż przed rokiem.

"Biorąc pod uwagę sytuację na rynku reklamy po pierwszych dwóch kwartałach 2013 r., spółka zdecydowała się skorygować swoje szacunki dotyczące dynamiki zmian wartości wydatków reklamowych w wybranych segmentach rynku. Istotne ograniczenie wydatków reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej w 1 i 2 kw. 2013 r., prowadzi do wniosku, iż reklamodawcy mogą ograniczyć wydatki na reklamę zewnętrzną w 2013 r. o 11-14%. W związku z utrzymującym się negatywnym trendem w wydatkach na reklamę w dziennikach, spółka obecnie szacuje, iż wartość tych wydatków w 2013 r. może zmniejszyć się o 24-27%. W 2 kw. 2013 r. istotnie zmniejszyła się wartość wydatków na reklamę w kinach, głównie ze względu na dużą presję rabatową. Jeśli ten trend się utrzyma, zmiana wartości wydatków na reklamę w kinach w 2013 r. może wynieść od -2% do +1%. Wzrost wartości wydatków na reklamę w internecie może być wyższy niż pierwotnie szacowano i wynieść około 5-8% w 2013 r." - podano w komunikacie spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu