Air France 'emerytowały' Boeinga 747

Francuski narodowy przewoźnik lotniczy, linie Air France zakończyły wykorzystywanie ostatniego z 68 posiadanych samolotów Boeing 747, modelu, który znajdował się w ich flocie od ponad 40 lat, donosi Bloomberg.

Przewoźnik zastrzegł jednak, że ta ikona lotnictwa może „przetrwać” do 2020 r. w holenderskiej spółce KLM, należącej do grupy przewoźnika.

Boeing 747 lini Air France na lotnisku Le Bourget
Zobacz więcej

Boeing 747 lini Air France na lotnisku Le Bourget

Bloomberg

„Staruszek” zastąpiony został przez mniejszy model Boeing 777 i kilka Airbusów A380s. Jednak ponad 20 tych maszyn służy jeszcze w KLM, gdzie priorytetem było „emerytowanie” Boeinga MD-11  - powiedział Alexandre de Juniac, prezes Air France-KLM Group podczas ostatniego lotu dwupokładowym charakterystycznym modelem Boeing 747-400, któremu nadano pamiątkowy numer lotu AF747. W podróży, w której wzięło udział 432 osób, prezesowi towarzyszyło kilkunastu byłych pilotów 747.

W ostatnim locie na pokładzie znajdowało się również 380 pasażerów którzy zapłacili za bilet obejmujący trasę z Paryża, poprzez Lyon, Genewę, Marsylię, Montpellier, Bordeaux i Deauville nad Kanałem La Manche i powrót do stolicy Francji.

Kiedy Air France zaczęły sprzedawać bilety na ostatnie loty Boeingiem 747 były obawy o wystarczający popyt. Tymczasem przewoźnik zalany został falą aplikacji obejmująca ponad 30 tys. chętnych na przelot „Królową Niebios” jak nazwano maszynę od debiutu w 1970 r. 

Linie KLM posiadają obecnie 22 Boeingi 747, z czego siedem maszyn to warianty typowo pasażerskiej maszyny, zaś pozostałe 15 to tzw. wersja combi, która ma większe możliwości przewozu towarów. 

Po raz pierwszy Boeing 747 pojawił się nad Paryżem w 1970 r. pod logiem nieistniejącej już linii Pan American Airways. W barwach Air France zadebiutował cztery lata później i od tego czasu przewiózł dla firmy ponad 250 mln pasażerów. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Air France 'emerytowały' Boeinga 747