Airbus sprzedał mniej, ale drożej

W 2001 r. Airbus miał zamówienia na 375 samolotów wartości 44,7 mld USD (184,6 mld zł). Firma zdobyła więc 53 proc. udziałów w rynku pod względem liczby samolotów i 61 proc. pod względem wartości zamówień. Chociaż Airbus sprzedał mniej maszyn niż w 2000 r., wartość zamówień była o 3,4 mld USD (14,0 mld zł) większa. Stało się tak dzięki popytowi na duże samoloty, który wzrósł niemal trzykrotnie.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ