Aktywa klientów WGI zablokowane w Wachovia Securities

(Paweł Kubisiak)
14-06-2006, 17:49

Sąd Southern District New Jork (USA) zamroził – na wniosek polskiej KPWiG - aktywa WGI Consulting zdeponowane w Wachovia Securities- poinformował „PB” Maciej Soporek, prezes zarządu WGI.

Sąd Southern District New Jork (USA) zamroził – na wniosek polskiej KPWiG - aktywa WGI Consulting zdeponowane w Wachovia Securities- poinformował „PB” Maciej Soporek, prezes zarządu WGI.

Z informacji uzyskanych przez amerykańskich prawników WGI wynika, że konta WGI Consulting zostały zamrożone na wniosek polskiej KPWiG. Komisja swoją prośbę do władz amerykańskich miała motywować obawą, że pieniądze klientów WGI Domu Maklerskiego i WGI Consulting mogą zostać zdefraudowane.

Obecnie WGI Consulting nie ma dostępu do rachunku. Nie może dokonywać ani zamykać żadnych transakcji, ani też ich monitorować. Zarząd WGI nie wie nawet, czy jakiekolwiek transakcje wciąż są otwarte. Spółka nie ma informacji na temat osób zarządzających pieniędzmi i obecnej wyceny portfela.

- Nie wiemy dlaczego KPWiG nie poinformowała opinii publicznej ani o fakcie zablokowania kont w USA, ani o możliwych konsekwencjach finansowych tego kroku – powiedział Maciej Soporek.

Zarząd WGI uważa, że brak codziennej i profesjonalnej obsługi portfela inwestycyjnego może doprowadzić do znacznego spadku wartości aktywów klientów. Nieumiejętne prowadzenie lub zamknięcie tego portfela może doprowadzić do strat sięgających kilkudziesięciu procent. Wcześniej spółka informowała klientów, że nawet umiejętne zamknięcie wszystkich otwartych transakcji w ciągu kilku tygodni może doprowadzić do strat sięgających 30 proc. wartości aktywów. Natomiast natychmiastowe zamknięcie tego portfela może te straty zdecydowanie zwiększyć.

- Zarząd WGI nie potrafi zrozumieć takiego postępowania KPWiG. Od samego początku działania tej instytucji powodowały panikę wśród klientów WGI, a zakończyły się zamrożeniem aktywów przez amerykański sąd pod absurdalnym zarzutem. Postępowanie KPWiG doprowadziło w efekcie do sytuacji, w której odzyskanie aktywów przez klientów WGI może potrwać nawet kilka lat – napisano w komunikacie WGI.

DI

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Aktywa klientów WGI zablokowane w Wachovia Securities