Alabania Macieja Susa

WEEKEND W... Zakochał się w Górach Przeklętych, Dolinie Theth, tamtejszych szutrach, stromych i krętych górskich drogach…

Albania jest znakomitym miejscem do przejazdu na dłuższej trasie. Poznaliśmy w północnej Albanii Fina, który objeżdżał Bałkany. Sam. Z Dubrownika przez Albanię jechał do Bułgarii. Spotkaliśmy motocyklistów z Rosji, którzy jechali aż do Gruzji. Dla nas też to był fragment większego planu bałkańskiego. Ponieważ jeździmy z przyjacielem na motocyklach turystycznych enduro, którymi można się przemieszczać zarówno po drogach, ścieżkach, jak i bezdrożach, postanowiliśmy poszukać dla siebie terenu, gdzie można w pełni wykorzystać właściwości tych motorów i jednocześnie zwiedzać, obcować z przyrodą i przeżyć przygodę. To była nasza pierwsza daleka wyprawa motocyklowa. Wiedzieliśmy, że właśnie w Albanii są świetne — z naszego punktu widzenia — dzikie drogi. W górach możliwe jest jeżdżenie po nieutwardzonych trasach, przełęczach... Głównym argumentem na rzecz Albanii było to, że tam dużo się teraz dzieje „w infrastrukturze”. Albańczycy intensywnie asfaltują swoje drogi, dlatego uznaliśmy, że to ostatni moment, kiedy jeszcze dostępne są gruntowe i szutrowe szlaki. Dzikie, piękne trasy górskie, które oglądaliśmy na YouTube, teraz, kiedy po nich jechaliśmy, już w połowie były pokryte asfaltem, obok wielka tablica, że z pieniędzy unijnych. I chociaż w ten sposób mieliśmy już nieco mniej frajdy, to i tak krajobrazy górskie północnej Albanii nie mają sobie równych. To kraj surowy, nietknięty jeszcze przez globalizację.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 1 zł za pierwszy miesiąc
potem 79 zł
Zrób sobie prezent z okazji 25. urodzin „PB”! Czytaj najlepsze treści biznesowe w Polsce w promocyjnej cenie
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.