Alibaba bije rekord: 75 mld USD sprzedaży w Dniu Singla

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2020-11-12 06:31

Chiński gigant e-commerce zanotował 498,2 mld juanów sprzedaży podczas organizowanej od 2009 roku dorocznej promocyjnej oferty nazwanej Dniem Singla.

Pobicie 38 mld USD sprzedaży z ubiegłego roku było o tyle łatwe, że Alibaba Group Holding wydłużył okres promocyjnej sprzedaży o kilka dni i doliczył do wyniku opłaty za nowe usługi. W przeciwieństwie do minionych lat chińska spółka nie ujawniła szczegółów dotyczących sprzedaży oprócz tego, że jej platforma Tmall w szczytowym momencie promocji notowała 583 tys. zamówień na sekundę.

REUTERS/Aly Song/File Photo/FORUM
REUTERS/Aly Song/File Photo/FORUM

Akcje Alibaby drożeją o ok. 3 proc. na giełdzie w Hongkongu w czwartek. Dzień wcześniej taniały jednak o prawie 10 proc. zwiększając spadek wartości giganta e-commerce o 115 mld USD od kiedy wcześniej w tym tygodniu władze Chin ogłosiły nowe regulacje antymonopolowe dotyczące największych krajowych firm technologicznych.