Czytasz dzięki

Alibaba kupuje gazetę za 266 mln USD

opublikowano: 14-12-2015, 08:01

Chiński gigant e-commerce, Alibaba Group Holding, zdecydował się kupić za 266 mln USD gazetę South China Morning Post oraz inne aktywa medialne należące do SCMP Group z Hongkongu, donosi Reuters.

SCMP Group tłumaczy sprzedaż wydawanego od 112 lat anglojęzycznego dziennika niepewną przyszłością  tradycyjnych wydawnictw prasowych. Transakcja, która ma zostać sfinansowana gotówką, oznacza przejście jednej z najważniejszych gazet w Hongkongu z rąk malezyjskiego krezusa Roberta Kuoka w ręce chińskiego miliardera, Jacka Ma.

Jack Ma, prezes Alibaba
Jack Ma, prezes Alibaba
Bloomberg

Komentatorzy podkreślają, że  South China Morning Post publikował teksty na tematy „drażliwe” w Chinach kontynentalnych. Gazeta przechodzi pod chińską kontrolę kiedy znów nasiliły się obawy dotyczące zwiększenia kontroli nad Hongkongiem przez władze w Pekinie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane