Firma liczy, że program Allegro Delivery będzie się rozwijać, a wolumen przesyłek obsługiwanych przez Allegro będzie rósł.
"W drugim kwartale mieliśmy ponad 6 tysięcy własnych automatów paczkowych One Box. (...) Widzimy rosnące zainteresowanie ze strony naszych klientów, ale też wykorzystaliśmy moment, żeby przeprowadzić negocjacje z producentami automatów paczkowych, żeby uzyskać lepsze ceny i dzięki temu zwiększyć nasz cel na cały rok. Wcześniej mówiliśmy, że liczba automatów na koniec roku będzie wynosiła 7 tysięcy. Teraz poziom naszych ambicji podnieśliśmy o ponad tysiąc, a więc spodziewamy się, że na koniec grudnia tego roku liczba naszych automatów paczkowych przekroczy 8 tysięcy sztuk i będzie integralną częścią programu Allegro Delivery" - powiedział podczas wideokonferencji prezes Marcin Kuśmierz.
Ok. 37 tys. punktów odbioru w ramach Allegro Delivery
Allegro Delivery oferuje największą w kraju sieć około 33 tys. automatów paczkowych i około 37 tys. innych punktów odbioru, obejmującą prócz allegrowych automatów One Box także sieci Orlen Paczka, DHL i najnowszego partnera — DPD.
"Oferujemy też w ramach marketplace inne, alternatywne metody albo miejsca dostawy, więc to jest absolutnie najpełniejsza oferta dla klientów" - powiedział prezes Allegro.
Jak podano, dzięki Allegro Delivery udział przesyłek obsługiwanych przez Allegro wzrósł do 34 proc.
"Program Allegro Delivery i zarządzany wolumen będzie rósł, bo mamy więcej partnerów, lepszą sieć, większy wybór usług i widzimy poziom satysfakcji użytkowników na bardzo wysokim poziomie" - powiedział Kuśmierz.
Prezes, pytany o to, czy do programu Allegro Delivery dołączyć może InPost, odpowiedział: "Do programu Allegro Delivery są i byli zaproszeni wszyscy liczący się gracze na polskim rynku i mamy nadzieję, że po dołączeniu do programu DPD zobaczymy wkrótce kolejnych istotnych graczy. To jest program, który ma na celu poprawę doświadczenia zakupowego i doświadczenia związanego z dostawami po stronie konsumentów, ale też wspierający merchantów, bo daje im szerszy wybór, jeśli chodzi o metody dostawy. To nie jest i nigdy nie był program wymierzony w nikogo".
"InPost również dostał zaproszenie do dołączenia do tego programu. Docelowo widzimy tam wszystkich istotnych graczy" - dodał Kuśmierz.