Allegro da dostawy w abonamencie

Globalne trendy w logistyce e-commerce docierają nad Wisłę. Szlak przeciera Allegro, korzystając z punktów odbioru InPostu, Poczty Polskiej czy Orlenu.

Krajowy rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych błyskawicznie się rozwija. Firma doradcza PwC w raporcie „Polacy na zakupach” szacuje jego wartość na 5,7 mld zł, co oznacza wzrost o 69 proc. w ciągu sześciu lat. Zmianom ulegają też nawyki zakupowe konsumentów, w tym oczekiwania związane z formułą i czasem dostaw w e-commerce. Już teraz 11 proc. ankietowanych chciałoby otrzymać towar w dniu zamówienia, 36 proc. następnego dnia, a 35 proc. na dostawę daje sprzedawcom dwa dni. Zyskują na tym punkty odbioru i paczkomaty, co dostrzegło Allegro. W minionym roku liczba zrealizowanych na platformie zakupów z dostawą do paczkomatów wzrosła o 40 proc., natomiast w ostatnich dwóch latach firma odnotowała w tym segmencie niemal trzykrotny wzrost.  

Zobacz więcej

Nowa usługa będzie impulsem do dalszego rozwoju polskiego e-commerce. To szansa dla 125 tysięcy polskich przedsiębiorców sprzedających na Allegro – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro. ARC

Rozpoczęła więc współpracę z oddziałami Poczty Polskiej, kioskami Ruchu, stacjami Orlenu, sklepami Żabka i Freshmarket, posiadającymi punkty odbioru przesyłek. Doliczając do tego paczkomaty InPostu, z którym również zawiązała partnerstwo, zyskała dostęp do 15 tys. punktów odbioru. I - czerpiąc poniekąd z konstrukcji programu Amazon Prime - ogłosiła ofertę Allegro Smart. Klientom proponuje abonament z pakietem darmowych dostaw z możliwością odbioru produktów właśnie w tych lokalizacjach.   

Francois Nuyts, prezes Allegro, mówi wręcz o „prawdziwym przełomie w polskim e-commerce”. Liczy, że Allegro Smart zachęci klientów do częstszych zakupów, będzie też szansą na zwiększenie aktywności na platformie małych i średnich przedsiębiorstw. 

- Działania Allegro wpisują się w obecne trendy rynkowe. Rozbudowana usługa Amazon Prime zdecydowanie podnosi poziom lojalności klientów, wpływa także na wzrost wolumenu zakupowego, przez co jest opłacalna dla e-platformy, nawet jeśli ta dopłaca do usługi logistycznej. Darmowe dostawy oferuje również Alibaba, agresywnie wchodząca na europejski rynek. Podobne inicjatywy mocno rozwijane są w Wielkiej Brytanii. Trudno będzie już od tego trendu uciec. Na rynku jednak rosną koszty dostaw wynikające m.in. z niedoboru pracowników i wzrostu płac, m.in. kierowców. Rodzi się zatem pytanie, czy model darmowych dostaw w dłuższej perspektywie nadal będzie się spinać biznesowo – zaznacza Grzegorz Urban, dyrektor w PwC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Allegro da dostawy w abonamencie