Serwis aukcyjny Allegro.pl, należący do QXL Poland, zamierza w pierwszej połowie 2002 r. osiągnąć rentowność. Firma przygotowuje się także do zautomatyzowania systemów płatności za korzystanie z aukcji.
Allegro.pl, kontrolowany przez brytyjski holding QXL, europejskiego giganta sektora aukcji internetowych, planuje osiągnąć rentowność w pierwszej połowie tego roku.
— Właściwie to już grudzień 2001 r. zakończyliśmy dodatnim wynikiem. Działamy na rynku ponad dwa lata i już wcześniej mogliśmy wykazać zysk. Inwestujemy jednak w ekspansję i umacnianie pozycji — zapewnia Wojciech Wrzaskała, dyrektor marketingu i PR w Allegro.pl.
W sierpniu 2001 r. miesięczne obroty na Allegro sięgnęły 7,1 mln zł, natomiast w listopadzie wyniosły one ponad 9 mln zł. Marża spółki wynosi 2,5-3 proc.
Przedstawiciele firmy twierdzą, że rośnie liczba nowych rejestracji.
— Codziennie zgłasza się do nas blisko tysiąc nowych użytkowników. Kilka miesięcy temu notowaliśmy około 12 tys. nowych ofert dziennie, teraz jest ich ponad 16 tys. — twierdzi Wojciech Wrzaskała.
Liczba rejestracji nie wiąże się bezpośrednio z przychodami.
— Przychody Allegro pochodzą od stosunkowo niewielkiej grupy aktywnych sprzedających. Pod koniec 2001 r. obrót zbliżał się do 10 mln zł miesięcznie. Zakładamy, że w 2002 r. przekroczy tę kwotę średnio o około 10 mln zł — mówi Wojciech Wrzaskała.
Ten rok Allegro zamierza zakończyć obrotami wysokości co najmniej 200 mln zł. Według Wojciecha Wrzaskały, będzie to podwojenie wyniku z 2001 r.
Serwis Allegro.pl gromadzi ponad 85 proc. wszystkich transakcji aukcyjnych w polskim Internecie. Ma 340 tys. zarejestrowanych użytkowników oraz ponad 130 tys. ofert dostępnych on-line. Łącznie użytkownicy Allegro.pl odsłaniają miesięcznie ponad 53 mln stron www, co według badania panelowego firmy I-metria plasuje serwis na czwartym miejscu w Polsce (na czele są Onet, Wirtualna Polska i Interia).
Okiem obserwatora
Sprawdzony model
Doświadczenia ze świata pokazały, że serwisy aukcyjne sprawdziły się w Internecie. Allegro jest w naszym kraju liderem tego rynku, dlatego można oczekiwać, że firma stanie się dochodowa. Faktem jest, że w Polsce przeszacowano wielkość rynku internetowego klientów indywidualnych, powstało zbyt dużo firm. Najsłabsze jednak upadają.
Tomasz Czechowicz
prezes MCI Management