W piątek na amerykańskim rynku uruchomiono testową wersję Amazon Haul, odpowiedzi giganta e-commerce na konkurencję ze strony takich chińskich platform jak Temu czy Shein. Jak wynika z wpisu na blogu firmy, nowy sklep jest dostępny za pośrednictwem aplikacji mobilnej i oferuje "szalenie niskie ceny".
W sprzedaży są towary z 35 kategorii za mniej niż 20 USD. W ofercie znalazły się m.in. odzież, artykuły gospodarstwa domowego czy elektronika. Firma oferuje bezpłatną wysyłkę przy zamówieniach powyżej 25 USD lub opłatę za wysyłkę w wysokości 3,99 USD przy zamówieniach poniżej tego progu.
"Amazon Haul ma na celu pomóc uczynić zakupy w zakresie mody, domu, stylu życia, elektroniki i innych produktów jeszcze przyjemniejszymi, łatwiejszymi i tańszymi" - stwierdził cytowany w komunikacie Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazona ds. usług dla partnerów handlowych.
Rabaty za większe zakupy
Kupując więcej produktów klienci mogą liczyć na dodatkowe rabaty - 5 proc. na zamówienia o wartości co najmniej 50 USD oraz 10 proc. na zamówienia o wartości 75 USD lub więcej.
Amazon zakłada, że klienci zaakceptują dłuższe oczekiwanie na produkty w zamian za najniższe ceny. Gigant e-commerce zakłada, że większość towarów zakupionych w sklepie Haul trafi do klientów w czasie krótszym niż dwa tygodnie, "chociaż czas wysyłki może się różnić i zależy od miejsca dostawy klienta".