Ambitni chcą mieć swój własny biznes

Rafał Kerger
opublikowano: 21-11-2006, 00:00

Warto stanąć na własnych nogach — przekonuje specjalista od zarządzania Jerzy Cieślik.

„Poszukując nowych pracowników, w sposób naturalny zwracamy się do rodziny, przyjaciół i bliskich znajomych (…) Należy jednak przestrzec przed takim procesem rekrutacji…”

„Bardzo dużo polskich firm, w tym także te o krótkim stażu w biznesie, realizuje obecnie strategię tzw. dźwigni eksportowej dla przyśpieszenia rozwoju. Strategia ta okazuje się szczególnie skuteczna, gdy jest połączona z umiejętnym wykorzystaniem funduszy pomocowych ze środków UE oraz innych form pomocy publicznej”.

„Jak zdobyć potrzebne dane, by były one aktualne i wiarygodne? Na rynku międzynarodowym swoje usługi oferuje wiele renomowanych agencji badania rynku. Jednak zlecając takiej agencji opracowanie analizy, trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu kilkudziesięciu tysięcy euro. W typowej sytuacji początkującej firmy będą istniały zapewne pilniejsze potrzeby finansowe”.

Chcesz założyć własną firmę lub dowiedzieć się, jakie błędy popełniłeś, startując w biznesie? Powyższe cytaty to tylko namiastka wiedzy, jaką zebrał Jerzy Cieślik w swojej publikacji „Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes”. Książkę wydaną przez Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne można od niedawna znaleźć w księgarniach.

Jerzy Cieślik to ekonomista, były prezes Ernst & Young w Polsce, licencjonowany doradca podatkowy, profesor Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. O jego pracy koledzy po fachu mówią w samych superlatywach.

— To przeprowadzona na wysokim poziomie, nowoczesna, kompleksowa i wszechstronna analiza głównych aspektów nowo uruchamianego biznesu, które decydują o sukcesie bądź porażce — uważa prof. Andrzej Herman, dziekan Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej.

— Książka jest bardzo szczególnym, nowatorskim podręcznikiem akademickim, adresowanym do studentów i absolwentów studiów wyższych, niezależnie od kierunku, którego oczywistym przesłaniem jest zachęcenie czytelników do uruchomienia własnych ambitnych przedsięwzięć biznesowych — dodaje prof. Andrzej K. Koźmiński, rektor Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.

Autor niniejszej recenzji podsumuje zatem skromnie: czytałem, ciekawa, nawet bardzo. Jeśli kiedyś zdecyduję się porzucić dziennikarstwo i zostać biznesmenem — przyda się.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Kerger

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu