Amerykańskie fast-foody w kryzysie

AR
08-12-2016, 10:02

Obawa przed recesją wypłoszyła klientów z lokali gastronomicznych w USA – pisze MarketWatch.

Po raz pierwszy od 5 lat spada ruch w amerykańskich barach typu fast-food, które dotychczas napędzały całą branżę. W III kw. był to spadek o 1 proc. – wynika z danych firmy NPD Group. O tyle samo skurczyła się liczba odwiedzin we wszystkich typach restauracji, ogółem.

Zobacz więcej

Nicholas Eckhart (CC BY 2.0), McDonald's Massillon

Eksperci, na których powołuje się portal, zauważają, że przyczyniły się do tego przede wszystkim rosnące ceny posiłków na mieście, zmiana nawyków konsumenckich, a także szereg zjawisk makroekonomicznych, takich jak wzrost opłat za mieszkania (wynajem) i cen leków dostępnych na receptę.

W ciągu ostatniej dekady średnia cena za rachunek w restauracji wzrosła o 21 proc. Tymczasem ostatnio ceny produktów żywieniowych na amerykańskim rynku spadają, przez co przygotowanie posiłku w domu jest coraz tańsze. Globalny rynek jest przesycony niektórymi produktami. Przyczyniają się do tego rozrastające się fermy kur jajonośnych, czy hodowle bydła – poprzez działania farmerów, którzy stale intensyfikują produkcję, ceny jaj, wołowiny, czy mleka w USA – zwraca uwagę raport – drastycznie spadają. Cena jednego jajka, na przykład, w porównaniu do ubiegłego roku jest dzisiaj niższa o połowę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Amerykańskie fast-foody w kryzysie