AmRest poda sushi. Wyda 240 mln EUR

AmRest Holding podpisał umowę zobowiązującą do kupna 100 proc. udziałów w Sushi Shop Group, operatorze sieci restauracji kuchni japońskiej.

Sprzedającymi są m.in. Grégory Marciano i Naxicap Partners, a cena nabycia szacowana jest na około 240 mln EUR (zostanie skorygowana o saldo gotówki i zadłużenia). Z tej kwoty 13 mln EUR ma zostać wypłacone akcjami AmRestu. Dodatkowa kwota nieprzekraczająca 10 mln EUR (earn-out) zostanie zapłacona sprzedającym pod warunkiem osiągnięcia przez Sushi Shop w roku 2018 wyników finansowych określonych w umowie.

Sushi
Zobacz więcej

Sushi

Bloomberg

Sushi Shop jest operatorem sieci restauracji kuchni japońskiej, liczącej 165 lokale, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców. Restauracje Sushi Shop obecne są we Francji (72 proc. całego biznesu) oraz w 11 innych krajach (w tym między innymi w Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech). Model biznesowy Grupy opiera się głównie na kanale "dostawa" (55 proc. sprzedaży) oraz "na wynos" (32 proc. sprzedaży).

"Intencją stron jest podpisanie w ciągu najbliższych tygodni Umowy Nabycia Udziałów w Sushi Shop oraz finalizacja transakcji w ciągu nadchodzących kilku miesięcy, co będzie uzależnione od konsultacji z radą pracowniczą Sushi Shop oraz uzyskania zgody właściwego organu antymonopolowego" - dodano. 

W roku fiskalnym 2017 sieć wygenerowała sprzedaż systemową na poziomie ok. EUR 202 mln. Szacowane skonsolidowane przychody Sushi Shop wyniosły około 130 mln EUR.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / AmRest poda sushi. Wyda 240 mln EUR