Analitcy oczekują wzrostu dostaw Tesli o 50 proc. w 2021 r.

ARŻ, Reuters
opublikowano: 28-01-2021, 15:19

Analitycy z Wall Street w czwartek oszacowali, że Tesla dostarczy w 2021 roku o co najmniej 50 proc. więcej pojazdów niż rok wcześniej. W środę producent aut elektrycznych nie uwzględnił takiej prognozy przy okazji publikacji swoich wyników kwartalnych, pisze Reuters.

Tesla
Tesla
David Paul Morris

Co najmniej siedmiu analityków uważa, że ​​Tesla dostarczy od 750 do 850 tys. pojazdów w 2021 roku. W 2020 roku firma było to 499,5 tys. aut, więcej niż prognozowali ekonomiści ankietowani przez Refinitiv.

Elon Musk wzbudził nadzieję, że jego firma będzie w stanie dostarczyć więcej pojazdów w 2021 roku podczas rozmowy dotyczącej wyników spółki za trzeci kwartał. Wtedy analityk zadał pytanie, czy Tesla może dostarczyć od 840 tys. do 1 mln aut pojazdów. Musk powiedział, że cel znajduje się „w tej okolicy”, podczas gdy inny dyrektor Tesli dodał, że firma przedstawi prognozę w następnym kwartale.

Mimo zapowiedzi, firma nie uwzględniła konkretnych danych w opublikowanym w środę sprawozdaniu za okres od października do grudnia 2021 roku. „W perspektywie wielu lat spodziewamy się osiągnąć 50 proc. średniorocznego wzrostu dostaw pojazdów. W niektórych latach możemy rosnąć szybciej, czego spodziewamy się w 2021 roku ” - stwierdzono lakonicznie w oświadczeniu.

Analitycy JPMorgan uznali, że niejasne prognozy wydawały się łagodniejsze niż to, co sugerował wcześniej Musk. Brak szczegółowych zapowiedzi nie umknął też uwadze Credit Suisse. „Zastanawiamy się, czy Tesla po prostu stawia niższą poprzeczkę, aby lepiej zarządzać oczekiwaniami” - skomentowali przedstawiciele szwajcarskiego banku inwestycyjnego.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane