Anheuser-Busch stawia na wodór

opublikowano: 16-05-2018, 22:00

Koncern Anheuser-Busch, największy producent piwa na świecie, właściciel marek Budweiser, Corona i Beck’s, zamówił 800 wodorowych samochodów ciężarowych produkcji Nikola Motor Company.

Koncern Anheuser-Busch, największy producent piwa na świecie, właściciel marek Budweiser, Corona i Beck’s, zamówił 800 wodorowych samochodów ciężarowych produkcji Nikola Motor Company. Pojazdy będą dysponowały zasięgiem od 800 do 1600 km na jednym tankowaniu, a uzupełnienie ich zbiorników z wodorem ma zajmować około 20 minut. Samochody będą wdrażane do floty Anheuser-Busch od 2020 r. Do 2025 r. belgijski koncern zamierza korzystać wyłącznie z ekologicznych ciężarówek. Dzięki zamówionym pojazdom od Nikola Motor, producent Budweisera o ponad 18 proc. zredukuje emisję CO 2, powstałą wskutek działalności logistycznej.

Nikola Motor zakłada, że do 2028 r. wybuduje ponad 700 stacji tankowania wodoru w USA i Kanadzie.

Anheuser-Busch zamówił też w 40 aut elektrycznych tesla semi. Ceny semi ustalono od 150 do 200 tys. dolarów, podczas gdy Nikola Motor spodziewa się, że średni koszt zakupu wodorowych ciężarówek wyniesie mniej więcej 400 tys. dolarów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Anheuser-Busch stawia na wodór