Antyduński boom reklamowy w Arabii Saudyjskiej

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2006-02-02 10:29

Oburzenie świata islamskiego na Danię z powodu opublikowania przez jeden z duńskich dzienników karykatury proroka Mahometa zaowocowało w Arabii Saudyjskiej antyduńskim boomem reklamowym.

Oburzenie świata islamskiego na Danię z powodu opublikowania przez jeden z duńskich dzienników karykatury proroka Mahometa zaowocowało w Arabii Saudyjskiej antyduńskim boomem reklamowym.

Saudyjski dziennik "Arab News" doniósł w czwartek, że agencje reklamowe w Rijadzie  zamieszczają codziennie w gazetach po kilkadziesiąt wielkoformatowych ogłoszeń, w których arabskie firmy zapewniają, że sprzedawane przez nie produkty nie pochodzą z Danii, bądź informują, że przyłączyły się do produktu duńskich wyrobów.

"Arab News" poinformował też, że francuski supermarket Carrefour zaprzestał sprowadzania duńskich towarów do Arabii Saudyjskiej i pozdejmował z półek wszystko, co mogłoby się kojarzyć z Danią.

"Nie wiadomo, czy Carrefour wycofa teraz ze sprzedaży także towary francuskie i niemieckie" - dodał saudyjski dziennik, nawiązując do przedruku karykatury Mahometa m.in. w prasie francuskiej i niemieckiej.