AP sprzeda resztówkę Zeltora

Agnieszka Janas
13-07-2001, 00:00

AP sprzeda resztówkę Zeltora

Na początku III kwartału Agencja Prywatyzacji zaprosi do rokowań w sprawie sprzedaży akcji Zakładu Przemysłu Wełnianego Zeltor ze Zgierza. Główni akcjonariusze — Textil-impex z Łodzi i Merinotex z Torunia — nie są zainteresowani kupnem. Co gorsza, Textilimpex też chce sprzedać udziały.

Agencja Prywatyzacji zamierza sprzedać akcje ZPW Zeltor ze Zgierza, producenta m.in. tkanin wełnianych. Ogłoszenie w tej sprawie ukaże się na początku III kwartału tego roku. AP, która dysponuje już analizą przedprywatyzacyjną Zeltora, zamierza znaleźć nabywcę na 14,54 proc. walorów firmy. Sprawa nie będzie jednak prosta.

Brakuje chętnych

Głównymi akcjonariuszami spółki są Textilimpex z Łodzi (posiadający 36,5 proc. akcji), Toruńska Przędzalnia Czesankowa Merinotex (25,34 proc.) oraz osoby fizyczne (21,78 proc.). Ponieważ sytuacja finansowa producenta tkanin wełnianych jest bardzo zła, ani Textil-impex, ani Merinotex nie zamierzają powiększać swojego udziału. Główni udziałowcy różnią się jednak oceną sytuacji w Zeltorze.

— Nie zamierzamy sprzedawać akcji w Zeltorze. Jego sytuacja jest wprawdzie bardzo trudna, ale restrukturyzacja zatrudnienia i sprzedaż części niepotrzebnego majątku pozwalają mieć nadzieję, że Zeltor zacznie powoli wychodzić z kryzysu — wyjaśnia Witold Wiśniewski, prezes Merinotexu.

Tymczasem łódzka firma zamierza pozbyć się akcji Zeltora. Nie wiadomo, kiedy to nastąpi. Skierowano natomiast już oferty do konkretnych osób. W przypadku braku zainteresowania, zostanie ogłoszone publiczne zaproszenie do rokowań.

Branża się boi

Zaniepokojenie o losy producenta ze Zgierza, zatrudniającego 192 osoby, wyraża Polska Izba Odzieżowo-Tekstylna, reprezentująca branże: włókienniczą i odzieżową.

— Przemysł tekstylny istnieje w bardzo ograniczonej formie. Upadła większość zakładów produkujących tkaniny wełniane. Bez możliwości zrównoważenia importu materiałów z krajów CEFTA i UE krajową ofertą, producenci odzieży stracą możliwość negocjowania korzystnych cen. Utrudni to także realizowanie zamówień publicznych, np. służb mundurowych — podkreśla Jerzy Garczyński, dyrektor Polskiej Izby Odzieżowo-Tekstylnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / AP sprzeda resztówkę Zeltora