Apetyt LPP rośnie za granicą

Michalina Szczepańska
opublikowano: 20-11-2018, 22:00

Odzieżowa spółka zapowiada debiuty w dwóch kolejnych krajach i jednocyfrowy wzrost sprzedaży porównywalnej.

W tym tygodniu rusza kolejny salon LPP w Kazachstanie — to nowy rynek dla właściciela marek Reserved, House, Mohito i Sinsay. Pierwszy sklep otworzył w październiku tego roku. W 2019 r. zapowiada następne oraz wejście na dwa nowe rynki ze sklepami własnymi — do Bośni i Hercegowiny oraz Finlandii, co da grupie obecność w 25 krajach. Tylko w sklepy zainwestuje w przyszłym roku około 380 mln zł (w tym roku będzie to około 320 mln zł), co ma pozwolić zwiększyć powierzchnię o około 10 proc., przy czym głównie poza krajem. 100 mln zł pochłoną inwestycje w biura, 170 mln zł — logistyka, a 50 mln zł obszar IT. Po trzech kwartałach 2018 r. odzieżowy gigant pochwalił się 9,2-procentowym wzrostem sprzedaży porównywalnej, zwiększeniem powierzchni o 10,2 proc. i sprzedaży o 16,3 proc., przy czym tylko w III kw. sprzedaż porównywalna zwiększyła się o 3,6 proc.

Już ponad połowa powierzchni sprzedażowej LPP, którego wiceprezesem jest Przemysław Lutkiewicz, stanowi zagranica. Ostatnio grupa pojawiła się w Kazachstanie, Izraelu i Słowenii.
Zobacz więcej

Poza krajem:

Już ponad połowa powierzchni sprzedażowej LPP, którego wiceprezesem jest Przemysław Lutkiewicz, stanowi zagranica. Ostatnio grupa pojawiła się w Kazachstanie, Izraelu i Słowenii. Fot. Marek Wiśniewski

— To kwestia bardzo szybkiego wzrostu we wcześniejszych kwartałach i wysokiej bazy [w III kw. 2017 r. było to 15,2 proc., a w II kw. tego roku — 14,6 proc. — red.]. W przyszłości spodziewamy się raczej jednocyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży porównywalnej — mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

W III kw. sprzedaż grupy przekroczyła 2 mld zł, z czego e-commerce stanowił 7,4 proc. W 2021 r. ma zwiększyć udział do 20 proc., m.in. dzięki temu, że w pierwszej połowie przyszłego roku LPP uruchomi sklep internetowy dla wszystkich krajów UE. Dziś najważniejszym rynkiem dla internetowej sprzedaży grupy jest Polska, drugie miejsce zajmuje Rumunia, choć intensywnie goni ją Rosja. To właśnie w Rumunii LPP zdecydowało się ulokować magazyn dla e-zakupów — ma ruszyć do końca 2019 r. i obsługiwać sprzedaż internetową wszystkich marek LPP w południowo-wschodniej Europie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

LPP

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Apetyt LPP rośnie za granicą