Obniżka ceny docelowej to konsekwencja obniżenia prognoz EBITDA o 7/8 proc. na lata 2019/20, który wynika z wyższych niż wcześniej zakładano wzrostem kosztów ogólnych i administracyjnych na metr kwadratowy.
Analityk prognozuje, że wzrost tych kosztów w latach 2019/20/21 wyniesie odpowiednio 5,4/3,1/2 proc. wobec 6,9 proc. w 2018 r. Oczekuje też około 3 proc. spadku kosztów czynszów i płac w przeliczeniu na metr kwadratowy w roku 2019. Przyczyni się do tego zwiększenie powierzchni sklepowych i wewnętrzne inicjatywy optymalizacyjne (w tym technologia RFID).
Pomimo wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę oraz anomalii pogodowej w 2018 r. (niezwykle ciepłe lato), LPP w tym roku radzi sobie bardzo dobrze - uważa Konrad Księżopolski. Po dziewięciu miesiącach sprzedaż porównywalna z metra kwadratowego wzrosła o 9,2 proc., a marża brutto wyniosła 52,5 proc., co oznacza wzrost o 1,7 pp. r/r. Wskaźnik ND/EBITDA wyniósł -0,5 w dużej mierze dzięki lepszemu zarządzaniu kapitałem obrotowym.
Haitong Bank przewiduje, że sprzedaż porównywalna LPP w 2019 r. wzrośnie o 2,7 proc., a powierzchnia sklepowa zwiększy się o 9 proc. To implikowałoby wzrost sprzedaży detalicznej o 12,5 proc. i łączny wzrost sprzedaży r/r o 15,8 proc., po uwzględnieniu e-commerce.
Zdaniem Konrada Księżopolskiego, w przyszłym roku sytuację dla LPP mogą utrudnić wysoka baza porównawcza z 2018 r., więcej niedziel objętych zakazem handlu i kurs walutowy (USD/PLN na poziomie 3,8 oznacza wzrost o 9 proc. od początku roku), ale spółka powinna z tym sobie poradzić. Analityk prognozuje ponadprzeciętnie wysoki wzrost w regionach Europy Południowo-Wschodniej (SEE) i Wspólnoty Niepodległych Państw (CIS) oraz szybkie tempo rozwoju e-commerce, które wspierane będzie przez ekspansję terytorialną i zwiększenie zakazu handlu w niedzielę.
Analityk uważa, że w LPP wciąż istnieje pole do wewnętrznej optymalizacji, zarówno jeżeli chodzi o przychody (zastosowanie technologii RFID powinno wesprzeć sprzedaż porównywalną), jak i o stronę kosztową (czynsze i płace za sprawą zwiększenia średniej powierzchni sklepu). Do tego dochodzi potencjał do poprawy optymalizacji kapitału obrotowego, ale obecnie już raczej na ograniczoną skalę – Haitong Bank prognozuje 100 mln zł w 2019 r. Według aktualnych szacunków analityków, LPP wyceniany jest w latach 2018/19 ze wskaźnikiem P/E na poziomie 26,2/23,9 i EV/EBITDA w wysokości 11,8/10,7.