Aplikacja na pociąg i samochód

opublikowano: 09-02-2020, 22:00

Ponad rok temu przewoźnicy kolejowi wprowadzili tzw. wspólny bilet umożliwiający podróż różnymi pociągami z blankietem biletowym nabytym w jednej transakcji.

— Z oferty skorzystało 383 tys. pasażerów. Najwięcej między Warszawą a Zieloną Górą. Najdłuższa podróż na wspólnym bilecie prowadziła natomiast z Łodzi do Jeleniej Góry — mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Z jednym blankietem pasażerowie jeździli także na przykład na trasach Poznań–Włocławek i Toruń–Wrocław. 70,7 proc. osób kupiło bilety w kasach, a 29,3 proc. w aplikacji bilkom. Wkrótce dzięki niej będzie można także korzystać z podróży innymi pojazdami.

— Planujemy wprowadzić możliwość wynajmowania za pośrednictwem tej aplikacji samochodów elektrycznych dostępnych na dworcach kolejowych — mówi Anna Wojciechowska, członek zarządu PKP Informatyka.

Prognozuje, że funkcja ta może być dostępna już w wakacje. Zakłada również, że pasażerowie pociągów dzięki bilkom będą mogli w przyszłości zamawiać taksówki itp. Kolejnym etapem będzie także zakup w aplikacji kolejowej biletu na autobus.

— Rozmawiamy z PKS Polonus o zaoferowaniu jednego biletu dla pasażerów — informuje Marek Chraniuk.

Z usług autobusowego przewoźnika korzysta wielu obcokrajowców, zwłaszcza z Ukrainy. PKP Informatyka pracuje nad wprowadzeniem w aplikacji oferty sprzedaży w innych językach. Anna Wojciechowska przewiduje, że obcojęzyczna aplikacja będzie dostępna jeszcze w tym roku.

75 tys. Tylu użytkowników pobrało aplikację bilkom, pozwalającą na zakup biletu na jednym blankiecie, który umożliwia przejazd pojazdami różnych przewoźników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu