Apple nie topi kasy w wyścigu po innowacje

ŁO, Bloomberg
01-12-2015, 12:17

Podobno wysokie nakłady na innowacje są gwarancją sukcesu rynkowego. Apple idzie inną ścieżką.

Spółki technologiczne zza oceanu co chwilę zasypują rynek nowościami i wielkimi projektami. Google pracuje nad autonomicznymi samochodami i robotami przypominającymi zwierzęta, Facebook chce dostarczać internet dronami, a Microsoft pokazał gogle wirtualnej rzeczywistości.  

Apple Watch
Zobacz więcej

Apple Watch

Bloomberg

- Apple pozostaje stosunkowo cichy. Wydał na badania i rozwój zaledwie 3,5 proc. (8,1 mld USD) z 233 mld USD przychodów w 2015 roku fiskalnym - donosi agencja Bloomberg.  

Producent iPhone’a i komputerów Mac mógłby dosłownie zalać gotówką swoje działy rozwoju, ale tego nie robi. Koncern wprawdzie podwoił swoje wydatki na R&D od 2013 r., ale nadal jest to w porównaniu z innymi spółkami technologicznymi dosyć mały kawałek tortu z przychodami.  

Bloomberg stworzył zestawienie, z którego wynika, że inne firmy przekazały w swoim ostatnim roku fiskalnym na badania znacznie większy procent przychodów. Google wydał 15 proc. ze swoich 66 mld USD, Facebook 21 proc. z 12,5 mld USD, natomiast Qualcomm nawet 22 proc. z ponad 25 mld USD.  

Apple jest wierny przesłaniu, które sformułował Steve Jobs, zmarły przed kilkoma laty współzałożyciel i prezes koncernu. Jobs przekonywał w 1998 r., że innowacja nie jest związana z tym, ile dolarów ma się na badania i rozwój.  

Skala działalności firmy z Cupertino pozwala jej także czerpać z innowacji opracowywanych przez dostawców, którzy ścigają się o to, by móc współpracować z gigantem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Apple nie topi kasy w wyścigu po innowacje