
To posunięcie jest następstwem podobnych spraw złożonych w zeszłym miesiącu w Belgii i Hiszpanii.
“Klienci oczekują trwałej jakości produktów. W przypadku iPhone’ów 6 niestety tak się nie stało. Konsumenci zostali oszukani i musieli stawić czoła frustracji oraz stratom finansowym. Jest to również całkowicie nieodpowiedzialne z punktu widzenia ochrony środowiska” - stwierdziła w oświadczeniu Els Bruggeman z Euroconsumers.
Organizacja dodała, że w nadchodzących tygodniach planuje złożyć podobny pozew zbiorowy również w Portugalii.
Gigant z Cupertino w listopadzie 2020 roku zgodził się zapłacić 113 mln USD za rozstrzygnięcie sprawy z wieloma amerykańskimi organami regulacyjnymi. Właściciele starszych iPhone’ów, których wydajność pogorszyła się, walczą o zgodę amerykańskiego sądu na zbiorową ugodę, która może być warta nawet 500 mln USD.