Po tym jak dostawy smartfonów amerykańskiej spółki spadły o 17 proc. w ubiegłym roku w Chinach jej udział w tym rynku zmniejszył się do 15 proc. Wyprzedzili ją lokalni producenci Vivo (17 proc.) i Huawei (16 proc.).
Dane Canalys wskazują, że ubiegłoroczny spadek sprzedaży smartfonów Apple w Chinach był największy w historii ich obecności na tym rynku. Zniżkę notowano w każdym kwartale 2024 roku, z czego największą w czwartym, kiedy wyniosła 25 proc.
- Mocna rynkowa Apple w Chinach stoi przed wieloma wyzwaniami: ciągłymi premierami flagowych modeli Huawei, rosnącą popularnością lokalnych składanych telefonów w segmencie premium oraz marek korzystających z systemu Android, jak Xiaomi i Vivo, które budują lojalność klientów dzięki innowacjom technologicznym – skomentował Toby Zhu, analityk Canalys.
Roczne dostawy smartfonów wzrosły w Chinach w ubiegłym roku o 4 proc. do 285 aparatów.