Apteka w sieci nie tylko sprzeda, ale także doradzi

Wojciech Chmielarz
opublikowano: 04-02-2009, 00:00

Sieć aptek Dbam o Zdrowie ma powody do zadowolenia. Ich cyfrowa odnoga – apteka internetowa Doz.pl stała się liderem rynku.

Sieć aptek Dbam o Zdrowie ma powody do zadowolenia. Ich cyfrowa odnoga – apteka internetowa Doz.pl stała się liderem rynku.

Apteki sieci Dbam o Zdrowie można spotkać niemalże w każdym mieście w całym kraju. Obecnie działa w niej ponad 1700 placówek. DOZ, spółka zarządzająca tą grupą, postanowiła zaistnieć także w świecie wirtualnym.

— Zamysł powstania apteki internetowej Doz. pl pojawił się w końcu 2007 r. z myślą o wygodzie pacjentów, którzy coraz częściej zaczęli decydować się na zakupy przez internet. Stworzyliśmy model zamawiania produktów, który pozwala łączyć zakupy online z bezpośrednim kontaktem z farmaceutą. Ten unikatowy model jest obecnie integralną częścią spółki Doz — mówi Thomas Werner, dyrektor zarządzający Doz.pl.

W rok, jak wynika z badań Megapanel PBI/Gemius na strony portalu Doz. pl weszło w samym tylko październiku ponad 470 tys. internautów, a ten wynik, według danych firmy, w kolejnych miesiącach będzie jeszcze lepszy.

Klucz to apteki

Współpraca z placówkami sieci Dbam o Zdrowie to ważny element portalu, bo Doz.pl ma jak najbardziej zbliżyć się jakością i sposobem świadczenia usług do tradycyjnych aptek.

— Z założenia Doz.pl ma być nie tylko apteką internetową, ale także portalem, w którym każdy pacjent znajdzie kompleksową poradę. Odwiedzająca nas osoba uzyskuje rady na temat zdrowia i leczenia, może skonsultować się z lekarzem i farmaceutą tak, jak odbywa się to podczas wizyt w aptekach. Dodatkowo na Doz.pl pacjent znajdzie bezpośredni kontakt do najbliższego lekarza, szpitala czy kliniki — opowiada Thomas Werner.

Za komunikację z klientami odpowiadają zatrudnieni w Doz.pl lekarze i farmaceuci, którzy także opiniują teksty, zamieszczane na stronach portalu.

System, nie portal

Thomas Werner uważa, że Doz.pl jest nie tyle portalem o zdrowiu, ile w pełni zintegrowanym systemem, składających się z dwóch podstawowych części.

— Pierwsza to apteka internetowa działająca zgodnie z naszą filozofią, która oferuje możliwość uzyskania darmowych porad oraz zamówienia ponad 15 tys. leków i preparatów, które można odebrać w wybranej aptece Dbam o Zdrowie. Taki odbiór stwarza możliwość dodatkowej konsultacji z farmaceutą, co — zwłaszcza w przypadku leków — zwiększa bezpieczeństwo naszych klientów. Apteka internetowa umożliwia też zapoznanie się z najnowszymi informacjami o tematyce prozdrowotnej, terapiach, nowych lekach i produktach leczniczych. Pacjent znajdzie u nas szczegółowe informacje o dostępnych na polskim rynku lekach w lekopedii — wyjaśnia dyrektor.

Drugą częścią jest sklep internetowy. Sprzedaje się tam np. plastry, leki, kremy przeciwzmarszczkowe, a towary są dostarczane bezpośrednio do domu klienta.

— Sklep internetowy oferuje jakość zakupów. Szczególną uwagę zwróciliśmy na przyjazną klientowi formę przekazu, klarowny i przejrzysty interfejs. Wszystko po to, aby zakupy były proste jak nigdy dotąd. Nasz sklep zapewnia różnorodność towarów, konkurencyjne ceny i szybką dostawę produktów do domu klienta — zapewnia Thomas Werner.

Przez rok Doz.pl udało się zdobyć pozycję lidera w branży, a także prestiżową statuetką Webstar Internautów 2008 w kategorii Zdrowie i Uroda, przyznawaną przez Webstarfestival.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu