ARP myśli inteligentnie

opublikowano: 29-08-2014, 00:00

W latach 2014-20 agencja stawia na: innowacje, restrukturyzacje i budowanie wartości.

Gdy na początku sierpnia Aleksandra Magaczewska, urzędniczka Ministerstwa Skarbu Państwa, została powołana na prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), dostała zadanie: przygotowanie założeń do strategii na lata 2014-20 na przełomie sierpnia i września. Założenia już są. Strategia — również zgodnie z oczekiwaniami resortu — będzie gotowa w październiku. Oprze się na trzech filarach.

Zobacz więcej

POŻYJEMY, ZOBACZYMY: Aleksandra Magaczewska, prezes ARP, zapowiada, że agencja będzie służyć infrastrukturą, doradztwem i kontaktami — wszystko, by wspierać rozwój innowacji w firmach.infrastrukturą, doradztwem i kontaktami — wszystko, by wspierać rozwój innowacji w firmach. [FOT. WM]

Pierwszy to innowacje, co nie jest dla ARP nowością. Agencja zdecydowała się zainwestować w podwarszawską spółkę Creotech, która ma doświadczenie w projektach wykorzystywanych w kosmonautyce i astronomii, ale także w życiu codziennym. Realizuje też program Blue Gas, dzięki któremu wspiera prace badawczo-naukowe na rynku gazu łupkowego. Z drugiej strony — kilka innowacyjnych projektów, np. grafen, ARP przekazała Polskiej Grupie Zbrojeniowej, której szefem został Wojciech Dąbrowski, poprzedni prezes agencji. Zbrojeniówka przejęła też fundusz inwestycyjny Mars, który wspiera nowoczesne technologie (razem z należącymi do niego stoczniami i nieruchomościami). Drugim filarem działalności ARP będzie restrukturyzacja, choć we wcześniejszej strategii miała odchodzić od tej działalności. Dziś agencja m.in. wspiera finansowo Polimex-Mostostal, by nie zbankrutował, i pomaga w opracowaniu planu naprawczego Przewozów Regionalnych. Trzeci filar to budowanie wartości zasobów agencji. ARP będzie zwiększać wartość swoich spółek i nieruchomości oraz rozwijać zarządzane przez siebie specjalne strefy ekonomiczne — mielecką i tarnobrzeską.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu