Artman chce mieć min. 100 sklepów w Rosji do końca 2010 r.

opublikowano: 05-02-2007, 11:53

Firma odzieżowa Artman zamierza w tym roku powiększyć sieć sklepów w Rosji do 40 wobec 25 obecnie, a do końca 2010 chce posiadać ponad 100 sklepów w tym kraju, podała spółka w komunikacie w poniedziałek.

Firma odzieżowa Artman zamierza w tym roku powiększyć sieć sklepów w Rosji do 40 wobec 25 obecnie, a do końca 2010 chce posiadać ponad 100 sklepów w tym kraju, podała spółka w komunikacie w poniedziałek.

"Rozbudowa sieci sprzedaży w Europie Wschodniej jest jednym z naszych głównych celów strategicznych. Rosja to bardzo atrakcyjny rynek, na którym można osiągać wysokie marże, a marka House spotyka się tam z bardzo dobrym odbiorem" - powiedział Grzegorz Koterwa, członek zarządu spółki, cytowany w komunikacie.

"Do końca 2010 roku chcemy mieć tam co najmniej 100 sklepów" - dodał.

Artman, który jest właścicielem marki House, poinformował, że otworzył w poniedziałek salon House w największym i jednocześnie najbardziej ekskluzywnym centrum handlowym w Rosji - moskiewskim "Ohotnyj Riad".

Spółka zamierza także zwiększyć swoją obecność na rynku ukraińskim.

"Będziemy też intensywnie rozwijać sieć sprzedaży na Ukrainie. W ciągu kilku lat planujemy tam otworzyć kilkadziesiąt sklepów" - powiedział Grzegorz Koterwa.

W 2007 roku powierzchnia sprzedaży Artmana za granicą zwiększy się dwukrotnie - z obecnych 7 tys. do 14 tys. m. kw., a łączna ilość salonów wzrośnie z 41 do 75. Powierzchnia sklepów w Polsce zwiększy się z 19 do 24 tys. m2.

Przychody Artmana w okresie styczeń-grudzień 2006 wzrosły o 45% r/r i wyniosły 205,3 mln zł. W tym samym czasie zysk netto przekroczył zakładaną prognozę 6 mln zł, zaś rentowność netto zwiększyła się do ok. 3,2%. (ISB)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane