Asos kupi markę Topshop za 295 mln GBP

ARŻ, Bloomberg
opublikowano: 01-02-2021, 11:37

Internetowy sklep Asos kupi Topshop oraz kilka innych marek odzieżowych należących do Arcadia Group. Transakcja ma opiewać na 295 mln GBP. To sygnał, że internetowi sprzedawcy modowi zaczynają wykupować konkurencję, która jest zmuszona zamykać sklepy stacjonarne.

Topshop
Topshop
Jason Alden

Arcadia Group, niewypłacalne imperium detaliczne Philipa Greena, sprzeda marki Tophsop, Topman, Miss Selfridge i HIIT firmie Asos w ramach transakcji gotówkowej o wartości 295 mln GBP.

Asos poprzez przejęcie stara się poszerzyć swoją bazę klientów. Platforma e-commerce prowadzi działalność w USA i Europie, gdzie rozpoznawalność marki Topshop jest wysoka. Firma odzieżowa borykała się z problemami w ostatnich latach, odkąd imperium detaliczne Philipa Greena zaczęło tracić na znaczeniu po sprzedaży domu towarowego BHS.

Topshop i inne marki, które kupi Asos, osiągnęły w 2019 roku łączne przychody w wysokości około 1 mld GBP.

Sklepy, które od dziesięcioleci dominowały w centrach handlowych, stały się ostatnio celem dla firm e-commerce. W zeszłym tygodniu Boohoo Group zgodziła się kupić markę Debenhams za 55 mln GBP. Sprzedawcy internetowi nie są zainteresowani prowadzeniem sklepów stacjonarnych, co przekłada się na utratę wielu miejsc pracy w branży handlowej. W ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii, w związku z pandemicznym obostrzeniami, liczba etatów zmniejszyła się o ponad 100 tys.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane