Asseco consolidates the group and saves on sport sponsoring

MG
opublikowano: 15-11-2007, 17:24

Warsaw (Puls Biznesu) – Higher income, changes within the group and further acquisitions. Asseco will compete with European leaders.

 

Asseco Poland presented its plans after the merger with Prokom. The group, which is going to be one of Europe’s biggest IT companies, will also constitute of Asseco Business Solutions and ABG Spin. Comp, a subsidiary of Prokom listed on the Warsaw Stock Exchange will be sold. Initial negotiations have already been started.

“A foreign investor is interested in Comp”, Adam Goral, Asseco Poland CEO said.

 

According to the company, after its merger with Prokom, it will be Europe’s 5th biggest IT group as far as capitalization is concerned (German SAP excluding). Its market value amounts to PLN 6bn (EUR 1.6bn), the group has 7,500 employees and plans to have EUR 65m of net income next year. It will continue expansion abroad and acquire companies all over Europe. The group already consists of subsidiaries in Slovakia, Czech Republic, Romania, Germany and Austria.

 

In Poland, Asseco wants to look for savings, especially in sponsoring. The company will probably withdraw from sponsoring Prokom Open tennis championships, Arka Gdynia football team and Sopot basketball team. This will generate PLN 37m of annual savings.

In the third quarter, Asseco had PLN 44.9m of net income against PLN 30m last year. Sales amounted to PLN 315m against PLN 139m a year ago. Prokom had PLN 22.9m of net income against PLN 30m last year. Sales increased by PLN 200m to PLN 580m.

(PLN 1 = EUR 0.273)

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MG

Polecane